Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av burger
Hejsan

Nu verkar det vara rabatt på polestar optimeringar fram till nyår.
6900kr går kalaset på min V70 2,5FT -09 iaf.

http://www.polestar.se/sv-se/modeller/v ... atic-2009/

Är det några som har erfarenheter hur bilen går på vanlig 95 oktanig bensin?
Jag undrar pga att jag tänkte köra bil upp till norrland över jul. Där brukar det ju vara lite kallt så jag tänkte att bilen kanske startar lättare på bensin.

Sen undrar jag om det blir några extra kostnader som ev ombesiktning och dyrare bilförsäkring?

mvh
Birger
Användarvisningsbild
av Perra83
Bara att tanka 95 oktan. Efter att du har tankat så kör minst ett par mil så ställer elektroniken in sig efter bränslebytet.

Försäkringen påverkas inte. En reg besiktningen kan du göra om du vill, en del gör det inte...

Jag hade valt att trimma med Autotech mjukvara. Då får du närmare 300hk och rejält med vridmoment!
av Droopy
burger skrev:Hejsan

Nu verkar det vara rabatt på polestar optimeringar fram till nyår.
6900kr går kalaset på min V70 2,5FT -09 iaf.

http://www.polestar.se/sv-se/modeller/v ... atic-2009/

Är det några som har erfarenheter hur bilen går på vanlig 95 oktanig bensin?
Jag undrar pga att jag tänkte köra bil upp till norrland över jul. Där brukar det ju vara lite kallt så jag tänkte att bilen kanske startar lättare på bensin.

Sen undrar jag om det blir några extra kostnader som ev ombesiktning och dyrare bilförsäkring?

mvh
Birger
Du kan vara lungn, den kommer att starta på etanol utan problem.
av burger
Perra83 skrev:Bara att tanka 95 oktan. Efter att du har tankat så kör minst ett par mil så ställer elektroniken in sig efter bränslebytet.

Försäkringen påverkas inte. En reg besiktningen kan du göra om du vill, en del gör det inte...

Jag hade valt att trimma med Autotech mjukvara. Då får du närmare 300hk och rejält med vridmoment!
Hur är det med bränsleförbrukningen med Autotech?
av Mwi
Kunde inte låta bli att köpa 231 Hp till 258 Hp för 6900:-hoppas det även märks i bilen och inte bara i plånboken. 16,00 idag får jag veta, det blir inga avancerade tester med dubbdäcken monterade :(
av burger
Mwi skrev:Kunde inte låta bli att köpa 231 Hp till 258 Hp för 6900:-hoppas det även märks i bilen och inte bara i plånboken. 16,00 idag får jag veta, det blir inga avancerade tester med dubbdäcken monterade :(
Spännande! Har du tänkt göra en reg besiktning också?
av Mwi
Ja
Idag 2013-11-29 är bilen regbesiktigad med nya effekten, jag gillar att ha ordning på alla papper 8)
Senast redigerad av 1 Mwi, redigerad totalt 0 gånger.
av Mwi
Gjorde en liten test från Volvo tillbaka till jobbet, fullgas från 70 km/h till 150 km/h det drog iväg rätt bra. Det blev även rätt bra rattreaktioner, lite 900 Turbo/S40 T4 flashback men rätt kul :D
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]