NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
#80757
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev: jag kan ju inte på stå at vi har jätte mång såna, men jag har inte haft en enda med dom felen du beskriver
Ok.vi har ganska rejält med sådana,ett större företag som kör ganska många,men sen så har vi väldigt många priv kunder med dom också!
Men vad gäller 07:an så kanske den är förbättrad,,vet ej!men det kan ju inte vara möjligt att ni inte har haft problem med pumpar,egr,å mjukvaror till dom m.m????
mjukvaru uppdateringar har vi gjort & jag har bytt en pump
oki,de va la tur att det inte bara var vi då.
Men ni måste haft väldigt mycke röta då!
Användarvisningsbild
av CarMan
#80761
det är inte så att ni har problem med bränslet från en spesefik tankstation?
av Hellrider
#80767
CarMan skrev:det är inte så att ni har problem med bränslet från en spesefik tankstation?
nopz,vi trodde det också från början,,bilarna rullar ju på ganska mycket eftersom det är dieslar så dom tankar ju många olika ställen.men i många fall är det spån från pumpen i filtret,alltså inga koppar spån från bränsle,sen vet jag att det finns flera fall runt om i sverige på det här,så jag blev mäkta förvånad när du inte hört om detta.vi har alltså extremt mycke pumpar å dylikt också alltså,så det är ju inte bara dessa motorras vi talar om.
av Frigge
#80804
Hellrider skrev:
CarMan skrev:det är inte så att ni har problem med bränslet från en spesefik tankstation?
nopz,vi trodde det också från början,,bilarna rullar ju på ganska mycket eftersom det är dieslar så dom tankar ju många olika ställen.men i många fall är det spån från pumpen i filtret,alltså inga koppar spån från bränsle,sen vet jag att det finns flera fall runt om i sverige på det här,så jag blev mäkta förvånad när du inte hört om detta.vi har alltså extremt mycke pumpar å dylikt också alltså,så det är ju inte bara dessa motorras vi talar om.

Känner igen detta. Hade ett jävla gäng för ngt år sen men nu har det lugnat sig. Vi bytte bara en högtryckspump men efter det har det bara varit byte filter och uppgradering. Har för mig ECM 0002/0089 var den utlösande faktorn för detta. Vi har ett stort antal Dieslar 2,0:or som idag fungerar perfekt. Dom första med Adiktiv (ursäkta stavning) är ju lite tråkiga men men.......
av Hellrider
#80820
Frigge skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:det är inte så att ni har problem med bränslet från en spesefik tankstation?
nopz,vi trodde det också från början,,bilarna rullar ju på ganska mycket eftersom det är dieslar så dom tankar ju många olika ställen.men i många fall är det spån från pumpen i filtret,alltså inga koppar spån från bränsle,sen vet jag att det finns flera fall runt om i sverige på det här,så jag blev mäkta förvånad när du inte hört om detta.vi har alltså extremt mycke pumpar å dylikt också alltså,så det är ju inte bara dessa motorras vi talar om.

Känner igen detta. Hade ett jävla gäng för ngt år sen men nu har det lugnat sig. Vi bytte bara en högtryckspump men efter det har det bara varit byte filter och uppgradering. Har för mig ECM 0002/0089 var den utlösande faktorn för detta. Vi har ett stort antal Dieslar 2,0:or som idag fungerar perfekt. Dom första med Adiktiv (ursäkta stavning) är ju lite tråkiga men men.......
Vad menar du med dom första med additiv?alla 2.0 har additiv,,,
eller vad det inte det du menade?
av Hellrider
#80833
Frigge skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:det är inte så att ni har problem med bränslet från en spesefik tankstation?
nopz,vi trodde det också från början,,bilarna rullar ju på ganska mycket eftersom det är dieslar så dom tankar ju många olika ställen.men i många fall är det spån från pumpen i filtret,alltså inga koppar spån från bränsle,sen vet jag att det finns flera fall runt om i sverige på det här,så jag blev mäkta förvånad när du inte hört om detta.vi har alltså extremt mycke pumpar å dylikt också alltså,så det är ju inte bara dessa motorras vi talar om.

Känner igen detta. Hade ett jävla gäng för ngt år sen men nu har det lugnat sig. Vi bytte bara en högtryckspump men efter det har det bara varit byte filter och uppgradering. Har för mig ECM 0002/0089 var den utlösande faktorn för detta. Vi har ett stort antal Dieslar 2,0:or som idag fungerar perfekt. Dom första med Adiktiv (ursäkta stavning) är ju lite tråkiga men men.......
du har ju iaf rätt med koderna där,det är ju dom ssom brukar spöka.
förmodligen så är väl alla ändringar i mjukvaran till för att ge pumpen större toleranser,men det hjälper ju tyvärr inte i många fall trots att mjukisen är uppdaterat flertalet ggr,nu va la det iofs ett tag sen det kom en ny men ändå
Men huvudproblemet är väl förmodligen det att det inte finns någon huvudpump i tanken på dessa bilarna,utan högtryckspumpen måste även suga fram bränsle hela vägen från tanken.

Detta + det faktum att det kommer spån från pumpen gör ju denna motor kass.Den konstruktören som kom på att inte ha en pump i tanken borde ju skaka galler!
av Frigge
#80836
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
Hellrider skrev: nopz,vi trodde det också från början,,bilarna rullar ju på ganska mycket eftersom det är dieslar så dom tankar ju många olika ställen.men i många fall är det spån från pumpen i filtret,alltså inga koppar spån från bränsle,sen vet jag att det finns flera fall runt om i sverige på det här,så jag blev mäkta förvånad när du inte hört om detta.vi har alltså extremt mycke pumpar å dylikt också alltså,så det är ju inte bara dessa motorras vi talar om.

Känner igen detta. Hade ett jävla gäng för ngt år sen men nu har det lugnat sig. Vi bytte bara en högtryckspump men efter det har det bara varit byte filter och uppgradering. Har för mig ECM 0002/0089 var den utlösande faktorn för detta. Vi har ett stort antal Dieslar 2,0:or som idag fungerar perfekt. Dom första med Adiktiv (ursäkta stavning) är ju lite tråkiga men men.......
Vad menar du med dom första med additiv?alla 2.0 har additiv,,,
eller vad det inte det du menade?
Ja, va faan mena jag med det :lol: ??
Har inte "riktigt" grepp om när regenereringen började fungera UTAN addetiv :lol: Var det inte bara 04-05 som hade Addetiv ?
av Hellrider
#80861
Frigge skrev:
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
Känner igen detta. Hade ett jävla gäng för ngt år sen men nu har det lugnat sig. Vi bytte bara en högtryckspump men efter det har det bara varit byte filter och uppgradering. Har för mig ECM 0002/0089 var den utlösande faktorn för detta. Vi har ett stort antal Dieslar 2,0:or som idag fungerar perfekt. Dom första med Adiktiv (ursäkta stavning) är ju lite tråkiga men men.......
Vad menar du med dom första med additiv?alla 2.0 har additiv,,,
eller vad det inte det du menade?
Ja, va faan mena jag med det :lol: ??
Har inte "riktigt" grepp om när regenereringen började fungera UTAN addetiv :lol: Var det inte bara 04-05 som hade Addetiv ?
nopzz 06:orna är jag helt hundra på iaf.skulle isåfall vara 07:or då,har inte haft någon sådan än så jag vet inte!
av dali
#80950
Häpp, det var tydligen en massa svagheter. Nåja, jag har maskinskadegaranti till 10.000 mil, får väl börja räkna på en D5:a när mätaren passerat 9.000 ... 8)
Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]