Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Häromdagen upptäckte jag att informationen på radiodisplayen hade "flippat ur". Den vanliga informationen som visas, t.ex "Sveriges Radio P1 lunchekot". Där visades i stället något som såg ut som trasiga kyrilliska bokstäver (Grekiskt och Ryskt alfabete). Hursomhelst, totalt obegriplig information. Radioljudet och CD-ljudfungerade som vanligt. Det var inget fel på det.
Nu tänkte jag ta mig tid i dag och kolla i instruktionsboken om man möjligen kunde göra någon språkinställnig på displayen.
Till min förvåning så fungerade det som vanligt och med svensk text när jag kom till bilen i dag. Och några språkinställningar hittade jag inte heller i instruktionsboken.
Jag kan tillägga att jag hade bilen på 8000 milservice för någon månad sedan. En tanke var att någon uppdatering hade gått fel. Men jag har inget minne av att jag har sett detta mer än dom senaste dagarna.

Har ni andra upplevt något liknande? Eller var det RDS-informationen från någon sändare som hade havererat? Går det att ändra språkinställningar på displayen? Det måste väl gå med exportbilar?
Bilen är en V70 2.0F -08.
av Hempa
Hej,

Då och då får jag också displayfel. Senast igår då tecknen fladdrade runt på skärmen, men den spelade som den skulle. Symptomen var borta vid nästa färd. Vidare går det ibland inte att få ut cd-skivan, då får man stänga av och när man startar om den får man snabbt trycka ut skivan, annars fastnar den igen.

Har inte åtgärdat eller kollat med Volvomek. Hur har det gått för dig?

/Hempa

V70 bi-fuel 2004 business
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]