Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tornblad
Active High Beam, Adaptive Cruise Control och så vidare...

Låter väldigt bra på pappret och i de animerade filmklipp som ligger ute, men någon som testat det i verkligheten?

Har nämligen inte hittat några recensioner. Förvisso nytt för 2014 S60 och XC60, men någon där ute som vet? Funkar det? Är det suveränt?
av Qualia
Mitt råd till dig är åk till närmaste Volvo handlare och prova de funktionerna..
Adaptiv fart hållare med automat är ett måste , om man har haft det tidigare..

De funkar bra på min kärra .. Nästa bil är ACC ett måste ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Qualia skrev:Nästa bil är ACC ett måste ;)
Du får vara duktig om du hittar en bil utan det nu för tiden.. ;)
ACC - Automatic Climate Control

:D
Användarvisningsbild
av MartinS
En Volvo utan ECC kanske är svårt, men nu var det ju ACC...

Jag tycker de flesta funktionerna är bra, DAS (Driver Alert System) är väl kanske inte helt 100, men alla andra systemen som jag har på min bil tycker jag fungerar som man kan förvänta sig. ACC, BLIS, LDW, CWAB och CS.
Användarvisningsbild
av joel80
MartinS skrev:En Volvo utan ECC kanske är svårt, men nu var det ju ACC...
Äh.. och inte har jag något för att säga att du är petig heller.. vore väl lite att bita sig i svansen. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Mercan var ju inget vidare..
av tornblad
Verkar väldigt bra med den automatiska inbromsningen. Men hur är det med det aktiva helljuset? Ingen bil mittemot som argt blinkar för att man just har helljuset på och inte bländar av? :)
av swemax
Har aktivt helljus

Funkar kanon på landsväg där det maskerar mötande och framförvarande fordon

Volvos helljus består ju av uppflippat xenon och halogen

Det som händer, vid möte eller när man har en bil framför, är att halogenet slås av men xenonet stannar uppflippat och maskerar det som riskerar att bländas

På så vis får man passatklass på hellyset i de sektorer där man inte bländar och det hjälper en hel del vid sidan av vägen dvs man ser betydligt mer av avd som finns på vägren/i skogen

På motorväg orkar systemet oftast inte köra som ovan utan bländar istället av till halvljus

Sen är det så att systemet i princip alltid bländar av på belysta vägar
Problem med trafikinformation RTTI

Igår såg jag i alla fall trafikinforma[…]

Hackandet är tyävrr fortfarande när[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]