Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Navkapslarna blev inte lånvariga:( De tappa jag i igår någerst runt skellefteå.

Nu är alla 5 ljusen inkopplade i alla fall :)

vart bra :)
Bild
Nu är mörkret välkommet :)
Bild
Och det blir just trots att nbbarna pekar i trädtopparna.
1 månad sedan sist har väl blivit lite små gott till denna beauty låter bilderna tala :)

Stänkskydd hittade till sist dit :)
Bild
Bild

Fick tag i några riktigt schyssta Penta fälgar volvo origińalare 7x15 som ska få kärlek och ska få sitta på 740in :)
Ganska smutsiga:/
Bild
Efter tvätt med avfettning eller rävgift :)
Bild
Bild

Bytte de gamla tråkiga blåa dörrsidorna till hyffsat fräscha svarta :) blev mycket trevligare i bilen :)
Bild
Bild
Bild
Bild

Bucklan jag hade på främskärmen försvann också :)
Bild

Justja avgasystemet gick ju av för mig strax innan bakaxeln så jag väntar på ny ljuddämpare:=
Bild
nya böjen provade ja sätta dit men den lossna lika snabbt :(
Bild

Lite godis som att den gått 40 tusen och 740 dekal och att ja hämtat en snömaskin Lynx 3300R mod :)
Bild
Bild
Bild

Går då framåt :)
Nu är hon naken utan xljus då de har hoppat över till 850in :) Hon är avställd å väntar på kärlek inför bess de som ska göras är:

1. Sätta ihop avgaset
2. Kåpa för spegeln förardörren
3. Besikta :)

Tomt höhö :)
Bild
Lite kärlek innan bess har den fått:) Har bytt postitions lyktan och tagit ur basen den kommer senare att hamna i 850 :)
Startade även upp na å sopa av hon snön :)

Nytt mot gammalt :)
Bild
Fy så snyggt :)
Bild
Snöig är hon Den snön har fallt på ca 3 Veckor :)
Bild
Mindre snö nu :)
Bild

och så en film på starten och det avgasläckage modell stor :)

Närmar sig bess:) fattas nu i pricip bara avgaset och bess tid :)
Blev lite pill med avgasystemet på 740in komme till bakaxelböjen sen gav jag och tänkte ja bygger eget 3 tums istället sista biten :)

Nytt å gammalt :)
Bild
Adaptern som förvandlar 2" till 2,5"
Bild
Nya ljuddämparN på plats :) blir 3" efter den är planen :)
Bild

Bessen är framflyttad till det är klart avgaset på hon :)
Drömmen om bess rann ut i sanden:( Lutar åt att denna bil blir en turbo :)

Bytte ut R-Sport ratten mot den som satt i 745an :)
Bild

Någon som har en kort förklaring i steg på vad som behöver göras för att byta till en turbo motor tänkte om man måste byta styrbox kabelstam mm?
Dieselsmurfe skrev:Någon som har en kort förklaring i steg på vad som behöver göras för att byta till en turbo motor tänkte om man måste byta styrbox kabelstam mm?

Om du har LH-2.4 så går det göra om kabelstammen. Annars lär du byta. Boxar är givet att du måste byta.
Utöver det är väl inge speciellt som måste göras. Flytta batteri och luftburk, montera IC och tryckrör, hinka ner motorn, koppla in, gasa och se glad ut :) Detta är ju då om du ska köra med en orginal-monterad turbomotor som B230FT eller B230FK. Ska du byta till T5a blir det betydligt mer jobb :)

Föreslår att kika på TPC, många som bygger(eller byggde, alla kanske har bytt upp sig :p) på 7/900-serien där.
Tips få ut ABS givaren fram

Frugans V70 2012 har fått larm på ABS […]

Det är extremt ovanligt med partikelfiterprob[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]