NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Silvermannen
Japp! Men hoppa helst över 1.6:an. Du får mycket roligare motor i 2.0:an. Tro mig :D
av Hellrider
Silvermannen skrev:Japp! Men hoppa helst över 1.6:an. Du får mycket roligare motor i 2.0:an. Tro mig :D
hoppa 2,0 den har usel kvalité
av dali
Har 2.0D usel kvalitet? På vilket sätt?
Användarvisningsbild
av CarMan
2,0:an har inte usel kvalite. den går fin fint.
men volvos moor är en bättre motor tycker jag
av Hellrider
dali skrev:Har 2.0D usel kvalitet? På vilket sätt?
mycket problem helt enkelt,pumpar,egr,spridare som hänger sig,med påföjd att vevstakarna blir krökta,vi har haft 8 sådana ras,dom byter motor på en precis här nu.
Partikefiltret behöver en speciel vätska för att funka(måste fyllas på),själva filtret måste bytas på intervall stor kostnad m.m.m.m
1,6 fungerar klanderfritt.håller dock med om att den är skön att köra!
Obs :ang hur filtret fung på 1,6 kommer jag inte ihåg just nu!
av Hellrider
CarMan skrev:2,0:an har inte usel kvalite. den går fin fint.
Då har du nog tyvärr inte jobbat med dom så himmla mycket är jag rädd!
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
jag kan ju inte på stå at vi har jätte mång såna, men jag har inte haft en enda med dom felen du beskriver
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
jag kan ju inte på stå at vi har jätte mång såna, men jag har inte haft en enda med dom felen du beskriver
Ok.vi har ganska rejält med sådana,ett större företag som kör ganska många,men sen så har vi väldigt många priv kunder med dom också!
Men vad gäller 07:an så kanske den är förbättrad,,vet ej!men det kan ju inte vara möjligt att ni inte har haft problem med pumpar,egr,å mjukvaror till dom m.m????
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
Hellrider skrev: Då har du nog tyvärr inte jobbat med dom så himmla mycket är jag rädd!
Ok.vi har ganska rejält med sådana,ett större företag som kör ganska många,men sen så har vi väldigt många priv kunder med dom också!
Men vad gäller 07:an så kanske den är förbättrad,,vet ej!men det kan ju inte vara möjligt att ni inte har haft problem med pumpar,egr,å mjukvaror till dom m.m????
mjukvaru uppdateringar har vi gjort & jag har bytt en pump
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]