Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp, funkar klockrent. Gick fint att "kilia" in dosan under en kabel under instrumentbrädan för dold installation, kör med OBD2 kontakten men den gick ju också att dra så att den inte syns.

Har även testat att ändra lite inställningar på själva dosan, funkar också bra, enkelt att programmera när man väl gjort det en gång.
av Cox
dspjern skrev:@cox:
Är det GSM-dosan du fått som funkar - eller den till nyckeln?
Nej den som är till för bilens orginalnyckel, ansåg mig inte behöva med GSM fyller ingen funktion för min del.
Men som sagt fungerar utmärkt.
Nu är rutan för VIN Nr borta, endast modell och år är kvar, antar att de då har fått in så många bilar de kan få upp på en biltransport :)

Står i valet & kvalet angående Gsm och fjärr modellen, hemma så är det inga problem att se bilen, men på jobbet och när jag hälsar på övrig släkt mm så når jag ej bilen med fjärren och då måste jag gå ut ändå... får hoppas någon som har beställt skriver någon info här om GSM varianten.
Nu så är GSM-Dosan på G
orrbygrabb skrev:Nu är rutan för VIN Nr borta, endast modell och år är kvar, antar att de då har fått in så många bilar de kan få upp på en biltransport :)

Står i valet & kvalet angående Gsm och fjärr modellen, hemma så är det inga problem att se bilen, men på jobbet och när jag hälsar på övrig släkt mm så når jag ej bilen med fjärren och då måste jag gå ut ändå... får hoppas någon som har beställt skriver någon info här om GSM varianten.

Beror på att de har fått dosan testad av bla jag på 2 årsmodeller och av andra så nu vet de att det inte är vin saknar betydelse.

Kommer så snart jag fått min GSM-dosa att lämna referenser.
Kanske har nämnts tidigare i tråden men får man någon form av bekräftelse att värmaren har gått igång om man använder fjärrkontrollen, t.ex. att bilen blinkar till eller liknande?

Går det även att stänga av värmaren när man väl har startat den med fjärrkontrollen eller måste man ut till bilen då?
av Cox
Det skall gå att programmera boxen att blinka lite olika om värmaren hoppat igång. Har inte hunnit sätta mig in i hur man gör ännu. Kanske någon som provat kan dela med sig informationen. Stänga av den med fjärren gör du genom att trycka på larmknappen 2 ggn.
av 9070
Efter att ha läst alla inlägg så återstår en fråga: finns det NÅGOT negativt med produkten eller funktionen? Är inte långt ifrån att beställa själv, men vill så klart ha synpunkter. Vad hamnar kalaset på, ink frakt, 1700kr??
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 38

Avslöjas om man gör en "road force&[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]