Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peter7705
hej jag undrar om det är krångligt att byta bussningarna till bär armarna som sitter framför bakhjulet ytterkant ? jag har fått ett irriterande klonk , klapper när man åker på ojämnigheter och över farthinder . ena bussnigen såg inte så grann ut :roll:
av Xuri
peter7705 skrev:hej jag undrar om det är krångligt att byta bussningarna till bär armarna som sitter framför bakhjulet ytterkant ? jag har fått ett irriterande klonk , klapper när man åker på ojämnigheter och över farthinder . ena bussnigen såg inte så grann ut :roll:
aldrig ens hört någom som har bytt dessa, tror mer i så fall påå fjäderbenslagring samt kränghämmarlänkarna!

ovanligt att just bussningarna i bakvagnen ger sig, fram däremot händer ofta.
av peter7705
okej , det blir nog till att ta till bryt järnet och känna lite på bussningarna .
av Xuri
Spoiler »
peter7705 skrev:okej , det blir nog till att ta till bryt järnet och känna lite på bussningarna .
ta å bryt å känn lite, de ska glappa bra rejält där innan/OM du ens får något oljud av de.

Ta handen å slit upp å ner i krängingshämmarstagen glappar de då så byt,
fjäderbenslagringarna är svårare å se du får lossa klädseln bak å lyfta bilen lite upp ner å kolla om allting är löst bak
av peter7705
Men vad är det vanligaste som brukar bli slut i bakvagnen då ? Är det lätt att se om dämpar fästet e slut om man gungar bilen och kollar innifrån bagagen ?

Flera gånger när jag läst diskuss[…]

Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätar[…]

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]