Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
Hallå Hallå

ok, upptäckte kort efter att jag hämtat ut min v60 i sept att insida framdörrar inte är helt täckta med färg?!
Min tanke säger mig att det finns säkert flera bilar där ute som kanske ännu inte sett det, då det måste vara en miss av programerarna av robotorna på lack fabriken, då det är i stort sätt lika på båda framdörrarna, Färgen lyser helt enkelt igenom. Så ni med my14 kolla efter.
Detta ska åtgärdas på verkstan att slipas och lackas om insida dörr, känns sådär med en sprillans bil där det blivit omslipat och om lackat på en bil som har fel från fabrik. Kompensation för att man får en omlackad bil tja lär man väl få se sig om efter!
Nästa lilla miss av volvo är, momentum nivå ska enligt alla reklamer om att det ska innehålla infällbara ytter backspeglar med tiltfunktion vid backning, ja fälls in gör dom men inte tiltar, för att det är bara de med summum alt ex utrustat med förar el stol, men det framgår inte av reklamen,och jag har varit på handlaren om det.Problemet är att ingen tycks vilja göra kunden nöjd :shock: volvo borde väl vara mer premium än så!!!

Bild
Bild
av V60T3
Tråkigt för dig att de missat detta gravt! :???:

Man tycker ju att de borde ha upptäck detta vid arbetsstationen eller slutmonteringen av dörrarna. Höger respektive vänster dörr görs ju dessutom två olika linor och monteras på och sedan av innan slutmonteringen och sedan på igen... Så minst 3-4 ögon har hanterat dessa innan bilen lämnar fabriken. Därefter ÅFs iordningställande innan lev...

Skall hämta min V60 om två veckor, skall bli intressant att se om jag får färg där det skall vara färg eller inte!
Användarvisningsbild
av x74
Ok så dörrarna lackas inte på plats? Lackas de på sidan om? Hursom bilen är på verkstan nu, och för min del är det nolltolerans på jobbet, får inte finnas ett spår ens på minsta lilla lackade gångjärns skruv iom med att dörrarna ska tas bort, och sen hoppas man att man inte får extra aircondish genom dörr karmen, så de lär få tillbaka dörrn på samma plats. Fick låna en v60 t3 vilken slö hög kontra d5an, fast det finns ju en viss skillnad på spisarna :lol:
Användarvisningsbild
av Perra83
Lackeringen tror jag inte blir något problem då alla skarvar borde hamna under gummilisten.

Det där med backspeglarna står ju klart och tydligt att du ska ha funktionen!!!
Användarvisningsbild
av x74
Lite ot, men bilen jag fick låna var som sagt en v60 -13 t3 kinetic, my13 kontra my14 och bara ett steg upp till momentum som jag har, vilken jäkla skillnad på bil,my13 kinetic känns ljusår ifrån min, allt ifrån ratt till växel känsla ,instrumenteringen och motor(t3) den kändes riktigt omodern, och ändå bara en årsmodells skillnad och 1 utrustnings nivå,
de som endast väljer kinetic måste vara bra dumsnåla, jag lessna på bilen på 1dag, Som sagt riktigt tråkig motor och omodern interiör :( ,dessutom så drog den betydligt mer bränsle en min d5 ,och framförallt stads körning öka det dramatiskt jämfört med d5an, åkte 15.2 mil fick i 13.5 liter :-(O)
glömde att fronten med känns gammal, så volvo har lyckats höja my14 rejält,
av V60T3
x74 skrev:Lite ot, men bilen jag fick låna var som sagt en v60 -13 t3 kinetic, my13 kontra my14 och bara ett steg upp till momentum som jag har, vilken jäkla skillnad på bil,my13 kinetic känns ljusår ifrån min, allt ifrån ratt till växel känsla ,instrumenteringen och motor(t3) den kändes riktigt omodern, och ändå bara en årsmodells skillnad och 1 utrustnings nivå,
de som endast väljer kinetic måste vara bra dumsnåla, jag lessna på bilen på 1dag, Som sagt riktigt tråkig motor och omodern interiör :( ,dessutom så drog den betydligt mer bränsle en min d5 ,och framförallt stads körning öka det dramatiskt jämfört med d5an, åkte 15.2 mil fick i 13.5 liter :-(O)

Eller dumsmarta beroende på hur man ser det.

Har en MY14 T3 kinetic m klimatpaket och HP stereo m bluetooth som andra bil för familjen. Räknar med att ha den i tre år och max 6000mil.
Kostade 225tkr inkl vinterhjul och månadskostnaden (leasing) ligger på ca 3500kr inkl allt, dvs service och försäkring. Vad kostar din?

Denna bil gör samma nytta som din, dvs tar oss från A till B, fast din till en högre kostnad, om än något snabbare.

Interiört är det bara alu.inläggen i ratt och mittkonsol som skiljer samt t-tec i säten på momentum. Digitalinstrumentet är tillval på både kinetic och momentum och summum. Det enda jag möjligen saknade är Xenonljus fast det kostade mig 599kr att eftermontera..

I mitt fall tar jag de 18tkr jag sparat in på momentum och åker till Thailand för! - men det är hur jag prioriterat..

Så innan du klankar ner på alla oss som inte vill lägga alla våra pengar på bilar, så betänk att vi alla är olika och prioriterar olika. Med all respekt för din åsikt.
av V60T3
x74 skrev:Lite ot, men bilen jag fick låna var som sagt en v60 -13 t3 kinetic, my13 kontra my14 och bara ett steg upp till momentum som jag har, vilken jäkla skillnad på bil,my13 kinetic känns ljusår ifrån min, allt ifrån ratt till växel känsla ,instrumenteringen och motor(t3) den kändes riktigt omodern, och ändå bara en årsmodells skillnad och 1 utrustnings nivå,

..Eller dum-smarta beroende på hur man ser det. Med all respekt för din åsikt men nedan är hur JAG resonerat. Vill bemöta ditt påstående om dumsnålhet.

Har en MY14 T3 kinetic m klimatpaket och HP stereo m bluetooth som andrabil för familjen. Räknar med att ha den i tre år och max 6000mil.
Kostade 225tkr inkl vinterhjul och månadskostnaden (leasing) ligger på ca 3500kr inkl allt, dvs service och försäkring. <<Vad kostar din?

Denna bil gör exakt samma nytta som din, dvs tar oss från A till B, fast din till en högre kostnad, om än något snabbare.

Interiört är det bara alu.inläggen i ratt och mittkonsol som skiljer samt t-tec i säten på momentum. Digitalinstrumentet är tillval på både kinetic och momentum och summum. Det enda jag möjligen saknade är Xenonljus fast det kostade mig 599kr att eftermontera..

I mitt fall tar jag de 18tkr jag sparat in på momentum och åker till Thailand för! - men det är hur jag prioriterat..

Så innan du klankar ner på alla oss som inte vill lägga alla våra pengar på bilar, så betänk att vi alla är olika och prioriterar olika.

Väl mött!
av Kirderf
Hej!

Som sagt smakar det så kostar det, sen vad man vill lägga pengarna på är upp till var och en.
Hur man vrider och vänder på det så är VOLVO en klockren bil!!

Däremor anser jag peronligen att MY14 är FUL fram gentemot MY11 t.o.m MY13
Men det är individuellt hur man ser på det..

:oops: :oops:
Användarvisningsbild
av x74
Oj oj inte meningen att väcka anstöt. Min personliga åsikt var det bara. Säger bara att jag hade inte nappet på en nybil om det inte vore för den faceliften ut å invändigt :wink: spolar munstycken satt ochså väldigt omodernt till uppe på huven istället för dolt under :mrgreen:
Det är väl bra att jag dessutom höjer volvos prestige i det tråkiga med mina lack missar på dörrarna , då just my14 var en facelift som jag tycker de lyckats med. Sedan så ansåg jag lite att en bil köper man för stora pengar och just få med lite utrustning vid köpet än att eventuellt ångra sig när bilen står på gården, man ska ju leva med bilen ett tag framåt och kännas sig missnöjd över nått är inte såkul. Jag är en sån som kan gräma mig över nått när det är försent :shock:

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]