Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Sniket..
Kunde du inte avbeställa bilen helt och typ hota med att gå till en annan handlare? Eller var det mer än två veckor sen beställning?
av Fritteh
Sniket. Jag beställde den 8/11, inkluderade driver support och fick ta del av erbjudandet trots att det inte börjat gälla
Senast redigerad av 1 Fritteh, redigerad totalt 0 gånger.
av Primus
MrCooper skrev:Idag kontaktade jag säljaren för att försöka lägga till Driver Alert och ta del av kampanjen de har nu.

Det står så här i det finstilta på hemsidan:
"Erbjudandet gäller endast fr.o.m 13-11-11 t.o.m. 13-12-01"

Svaret jag fick från säljaren var detta:
"Vad det gäller kampanjen så ser du att det är bara bilar som är beställda efter 11/11-2013 till 2013-12-01"

Är det bara jag som tycker att ovanstående svar är märkligt? Min tolkning är att kampanjen gäller mellan två datum och det står inget om att bilen måste beställas inom dessa datum.
Det gick bra att ändra min spec, men jag inte kan få ta del av kampanjen.
Verkat ju faktiskt helt korrekt. Sedan kan jag hålla med om att det är lite sniket, men korrekt.
av perhall
Jag vet inte hur ofta Volvo centralt får betala men de vet ju att kunder som beställer innan en kampanj börjar blir sura så de borde ha lite flexibla lösningar!
PH
av MrCooper
joel80 skrev:Sniket..
Kunde du inte avbeställa bilen helt och typ hota med att gå till en annan handlare? Eller var det mer än två veckor sen beställning?
Jag beställde den 22 oktober så det är lite sent att avbeställa nu.
Känner lite som ni, sniket och oflexibelt. Hade förstått om produktion hade kommit i gång med bilen men det är trots allt ca 4 veckor kvar.
av perhall
Till saken hör ju att flera premiumkonkurrenter kommit med extremt attraktiva inspel. En Volvo är ju numera ung. lika dyr som en Merca el BMW. Så att hoppas att "kunden ska va glad ändå" håller ju inte. Prata med FC!
av FBeckius
Mitt ÅF sa också att det är inget han kan påverka.

Däremot kom han med andra positiva nyheter. Min XC60 ska börja byggas nästa vecka och han tror på leverans i mellandagarna :-)
av PFA
FBeckius skrev:Mitt ÅF sa också att det är inget han kan påverka.

Däremot kom han med andra positiva nyheter. Min XC60 ska börja byggas nästa vecka och han tror på leverans i mellandagarna :-)
Kul eftersom du tidigare i tråden skrev att din ÅF trodde på mitten av januari!
Användarvisningsbild
av hakank
MrCooper skrev:Idag kontaktade jag säljaren för att försöka lägga till Driver Alert och ta del av kampanjen de har nu.

Det står så här i det finstilta på hemsidan:
"Erbjudandet gäller endast fr.o.m 13-11-11 t.o.m. 13-12-01"

Svaret jag fick från säljaren var detta:
"Vad det gäller kampanjen så ser du att det är bara bilar som är beställda efter 11/11-2013 till 2013-12-01"

Är det bara jag som tycker att ovanstående svar är märkligt? Min tolkning är att kampanjen gäller mellan två datum och det står inget om att bilen måste beställas inom dessa datum.
Det gick bra att ändra min spec, men jag inte kan få ta del av kampanjen.
På vilken hemsida står det om Driver Alert kampanjen?

Beställde bil i går och såg hörde inget om en sån kampanj..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 55

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

B230F går fett

Vilka felkoder har du??. Om motorn går i &q[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]