Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu haft min V70 D5 AWD My12 i 1 vecka och 5 dagar, är helt förälskad i min "nya" begagnade bil, trodde aldrig att jag skulle få denna känsla med en begagnad bil. Kan ju bara konstatera att nu har jag hittat hem:) Underbar motor, låter underbart vid gaspådrag, AWD, automaten slirar på men helt ok, trodde aldrig att jag skulle säga detta, men saknar inte manuell:), drar inget i ratten vid acceleration, komfortabel trots sportchassie, älskar keyless, elbakluckan känns sådär, den går upp försakta och och inte tillräckligt högt, jag är 191cm. R-designen känns riktigt bra! Den drar absolut mer bränsle, min förra (2,4d 175hk) låg på verklig förbrukning runt 7,0 och då körde jag den hårt, i min nuvarande står bilens dator på 7,0 men har inte kollat om den stämmer, men känns som det går åt mer sås. Men det är det värt :D , summa summarum är väl att jag är kanon nöjd, min förra bil har jag alltid sagt varit mitt bästa köp, men får nog omvärdera det och säga att det är denna :D
Grattis! Kul att du är nöjd med bilen :)
Kul att du är nöjd! Kan förstå det. Men den gamla 2,4D lät väl ungefär likadant vid gaspådrag? Slutrören på R-Design är ju bara attrapper - men möjligen kan dubbla rör göra att det låter en aning mulligare, jag har dock aldrig hört nån skillnad...
PH
Hade dessutom monterat R-design bakdelen på min förra bil, men ang ljudet så var det så att den varvade jag aldrig ur på det sättet eftersom det inte fanns någon anledning, hände ingenting över 2800 varv med den motorn
Gurra82 skrev: elbakluckan känns sådär, den går upp försakta och och inte tillräckligt högt, jag är 191cm.
Härligt att du är nöjd och roligt att du hittat till en volvo igen :)

Det är inte så att förra ägaren justerat ner maxhöjden då?

Från manualen:
Programmerbar maxöppning
Bakluckans maximala öppningsläge kan programmeras. Kan användas vid t.ex. låg takhöjd
i garaget. Gör så här:

Öppna luckan manuellt, håll den i önskad
position och ge knappen på bakluckan ett
långt tryck (minst 3 sekunder) och släpp
sedan luckan – programmeringen är klar.

För att ta bort programmeringen – för
luckan manuellt till en högre position.
Om jag inte missminner mig så öppnar man luckan genom att trycka två ggr på lucköppningsknappen på bakluckan och sen kan man öppna den som en vanlig baklucka, men någon kanske kan rätta mig om jag har fel? Hittade inte detta i manualen heller.
har provat, för den går att föra några cm till, men har inte fått det att fungera, när ni säger att man öppnar luckan manuellt, vad menar ni då? öppnar man den på bakluckan tar ju motorn över direkt
Gurra82 skrev: låter underbart vid gaspådrag
Gurra82 skrev:men ang ljudet så var det så att den varvade jag aldrig ur på det sättet eftersom det inte fanns någon anledning, hände ingenting över 2800 varv med den motorn
Tycker själv att D5an är en grymt bra motor men att tokvarva dieselspisen ger inte mig ståpäls i alla fall :D :D :D
Gurra82 skrev:öppnar man den på bakluckan tar ju motorn över direkt
Tryck en gång till, så stannar den. Sen kan du föra upp den manuellt så högt det är möjligt. Eller så låter du den gå tills den stannar själv, för den för hand ännu högre upp (om det går) och så håller du stängningsknappen intryckt i fem sekunder. Nu är det nya stoppläget programmerat (om den nu inte var ställd på maxhöjd redan tidigare).

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]