Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken fälg passar bäst till en vit XC60 MY14?

Merac Black
7
39%
Freja Diamond Cut
11
61%
Användarvisningsbild
av Phyxius
Har beställt en vit XC60 Summum My14 men kan inte riktigt bestämma mig vilka fälgar jag vill ha. Har begränsat urvalet till Merac Black eller Freja Diamond Cut i alla fall. Vilken tycker ni passar bäst?

Bild

Bild
Jag har Freja på vinterdäcken. Deras utformning gör att de upplevs något lite mindre än de egentligen är, men jag gillar designen. Det är min personliga uppfattning. Med det sagt så tycker inte jag att helsvarta är speciellt tilltalade, men även det är högst individuellt.

Har du möjlighet så skulle jag absolut råda dig till att ha 20", om vi pratar sommardäck.

Lycka till! :smile:
Tack för din feedback! 20" är definitivt väldigt snyggt men min bil kommer inte att användas i stadstrafik utan den kommer att gå i lite tuffare miljö (sämre vägar och fjällresor t.ex.) så det är inte ett alternativ. Hur snyggt det än är med 20" så måste hjärnan få bestämma och inte hjärtat :)
Helt rätt tänkt! Vit färg för den tuffare miljön är kanske också en utmaning.. ;-) Men jag har själv en vit och det är riktigt snyggt. :-) Fantastiskt trevlig bil! Lycka till!
av PFA
Jag har beställt en likadan, men med sportpaketet. I det inkluderas Fenrir 19". Går att beställa separat. Kanske ett vettigt mellanalternativ? Grattis till en fin bil :)
PFA skrev:Jag har beställt en likadan, men med sportpaketet. I det inkluderas Fenrir 19". Går att beställa separat. Kanske ett vettigt mellanalternativ? Grattis till en fin bil :)
Tack så mycket och grattis själv! Ja, sportpaketet är ju helt klart ett alternativ som jag inte riktigt tänkt på. Har ändå valt sportläder så att uppgradera till sportpaketet skulle bara va 4000kr till ungefär. Tack för tipset! 8)
Själv går jag och funderar på om jag ska ha Fenrir 19" eller Titania 20" till Savile Grey Metallic XC60 MY14

Tycker Titania är lite snyggare, men frågan är hur mycket stötigare det blir och vad det gör för effekt i bränsleförbrukning med större fälg. Är det försumbart?
tornblad skrev:Själv går jag och funderar på om jag ska ha Fenrir 19" eller Titania 20" till Savile Grey Metallic XC60 MY14

Tycker Titania är lite snyggare, men frågan är hur mycket stötigare det blir och vad det gör för effekt i bränsleförbrukning med större fälg. Är det försumbart?
Du har lagt 500tkr på en bil som tappar 5-6tkr i värde varje månad å du oroar dig för lite extra bränsleförbrukning?

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte det […]

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]