Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Jobbigt problem inför besiktningen. Har lagat vänster framskärm, v lyktglas samt lackat om framskärm o kofångare efter en påkörning. Valde CMS Group i Biskopsgården o bilen såg fin ut när jag hämtade den o ställde den i garaget.

Nästa gång jag skulle använda bilen såg jag att srs-lampan lyste o satte detta i samband med verkstadsbesöket. Jag ringde CMS Group men svaret jag fick var att de alltid kollar alla lampor innan leverans till kund. De vägrade att ta tillbaks bilen för kontroll. De kunde utföra diagnos för 1500 spänn för att se felkoderna o om CMS Group enligt egen bedömning anser att det kan sättas i samband med tidigare lagning så kan dom tänka sig att efterskänka pengarna. Höjden av dålig service tycker jag, speciellt med tanke på att jag varit kund sedan tidigare!

Har lånat en ELM327 men vet inte om den funkar med en -98 och srs-felkoder. Ska ge det ett försök.

Min fråga är om någon vet några uppenbara ställen där jag kan kolla om någon sladd eller liknande inte sitter fast. Tänker mig att de kanske har tagit loss kopplingar till airbagar i samband med reparation.

Mvh
Senast redigerad av 1 hydrolift, redigerad totalt 0 gånger.
Hur kan de vägra ta tillbaka bilen? De får ju betalt av försäkringsbolaget för reparera bilen. Vägrar de hade jag omedelbart kontaktat försäkringsbolaget.Kostar ju inget för de koppla på datan kolla var felet ligger... kallas för kundvård
Nexus skrev:Hur kan de vägra ta tillbaka bilen? De får ju betalt av försäkringsbolaget för reparera bilen. Vägrar de hade jag omedelbart kontaktat försäkringsbolaget.Kostar ju inget för de koppla på datan kolla var felet ligger... kallas för kundvård
Jag vet itne vart du bor men häromkring slår jag ett slag för min gamla skola. Dom släckte min airbaglampa snuskbilligt :) Och ger hellre till deras klasskassa än nån pamp på volvo :) Kolla om du har någon fordonsskola omkring dig. Koder brukar dom kunna ta in direkt!
Tänkte bidra med en uppdatering om det är intressant för någon.

För att göra en lång historia kort bokade jag till slut tid på Mechanum i Mölndal för felsökning. Det visade sig, som tidigare trådar har visat, att det var glappkontakt i kablarna under förarstolen. Robert på Mechanum gjorde felsökning och lagade felet, hängde upp kablaget i buntband och släckte lampan för det facila priset av 295 kr. Jag har anlitat Robert tidigare och jag känner att detta är någon som jag verkligen kan rekommendera. Visst blir man glad av att hitta någon riktigt seriös och service-minded person oavsett vad det gäller? Jag har alltid fått gå med vid reparation och felsökningar och han har varit överseende med min frågvishet och ger tips och råd även på sådant som inte gäller själva reparationen för ögonblicket.

CMS Group hade alltså inget med detta felet att göra. Det var en tillfällighet att SRS-lampan började lysa direkt efter verkstadsbesöket. Att CMS Group sedan inte var direkt hjälpsamma är en helt annan sak. Mechanum har nu vunnit en kund och CMS Group har förlorat en.

Äntligen kan jag besiktiga bilen!
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]