Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v7000
Har en Volvo V70N, årsmodell 2002 som skall besiktigas snart.
Före dess måste en felkod släckas. :(
Finns det någon i trakterna av Lysekil ( Uddevalla?) som har utrustning för att släcka felkoden ”SRS-AIRBAG. SERV. SNARAST”?
Jättetacksam för ett billigare alternativ än Volvoverkstaden. :D
Mvh Jan
Har du åtgärdat orsaken till felkoden?
Är det ett permanent fel går det inte att släcka förens felet är åtgärdat.
testa att söka lite på ”SRS-AIRBAG. SERV. SNARAST”

Gul eller röd triangel i dimmen?
Min volvo hade samma meddelande men då det bara var en gul triangel släppte dom igenom det med ett värt att veta.
Tack xc70d5 för svaret.
Var ute i bilen och kollade. Triangeln är gul. :D
Inget permanent fel. Ibland blir det kontaktfel till instrumentpanelen och då tänds denna felkoden. Har hänt några gånger de senaste åren och jag har fått felkoden släckt varje gång.
Även om varningstriangeln på instrumentpanelen är gul så skulle jag vilja få felmeddelandet släckt.
Någon som prövat Biltemas felkodsläsare för att släcka ”srs-airbag. Serv.snarast”? :?:
Jonas_latt skrev:kanske är helt ute och cyklar. Men har för mig att det bara är Volvos interface som kan släcka airbag. Säkerhets.
För i så fall Funkar inte Biltemas.
2 alternativ finns, Vida o Dice eller PPC felkodsläsare.
wissel skrev:
Jonas_latt skrev:kanske är helt ute och cyklar. Men har för mig att det bara är Volvos interface som kan släcka airbag. Säkerhets.

finns fler alternativ men uteslutande är att det behöver vara verkstadsbehörighet

jag har en variant som heter Autocom vilket är en riktigt fin manick
v7000 skrev:Har en Volvo V70N, årsmodell 2002 som skall besiktigas snart.
Före dess måste en felkod släckas. :(
Finns det någon i trakterna av Lysekil ( Uddevalla?) som har utrustning för att släcka felkoden ”SRS-AIRBAG. SERV. SNARAST”?
Jättetacksam för ett billigare alternativ än Volvoverkstaden. :D
Mvh Jan

om du orkar köra till tjörn så utför jag sådana "nollningar" osv

jag driver en verkstad på tjörn och har specialliserat mig på elektronik och mer komplicerade saker

slå mig en signal så kan jag hjälpa dig tar 300 kr för en sådan släckning
moonwalker skrev:
wissel skrev:

finns fler alternativ men uteslutande är att det behöver vara verkstadsbehörighet

jag har en variant som heter Autocom vilket är en riktigt fin manick
Är du säker att autocom fixar airbag? Min bil varna för airbag en när man dim enhet hade gått sönder.
Den gick inte släcka med autocom. Men med vida gick det direkt.
med tanke på att jag gjort en del arbeten med airbag och autocom så ja

däremot så måste man nolla ut andra felkoder i systemet innan srsen går att släcka.. likadant med vida

kan vara att dicen gör detta automatiskt.. men samtidigt så är det många som förespråkar "original" grejer bara för att det skall vara så

enda som dicen med vida klarar som jag inte kan med autocom är att programmera styrenheterna

Gissar att ombordladdaren är knas.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]