Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Det är upp till dig om du värderar hästar eller säkerhet. Med polestar har du kvar eventuellt garanti samt maskinskadeförsäkringen i din hel/halvförsäkring. Det trista är att du inte får ökat bottenvrid utan endast högre toppeffekt.
Med BSR får du både högre vrid längre ner, och högre toppeffekt, men garanti och försäkring ryker.
Användarvisningsbild
av hollan
Och f.o.m måndag till 29/12 är det kampanj på polestar för bilar som är över 2år! För 6900:-
av grålle1
Hade polestar i min! Skulle helt ärligt inte lagt mer än högst 2-3000kr på denna i princip enbart psykologiska effekthöjningen....
Ingen som helst skillnad under 4000rpm, däröver så håller den kvar vridet bättre.... men hur ofta ligger man och varvar ur växlarna så? Såklart högst individuellt, men för egen del skulle jag som sagt lägga de pengarna på annat (jag betalade iofs 0kr för mitt). BSR kan jag ej uttala mig om!
av matsén
hollan skrev:Och f.o.m måndag till 29/12 är det kampanj på polestar för bilar som är över 2år! För 6900:-
Gäller tydligen inte V70T4 MY11! Ringde på studs till ÅF och kollade. De räknade upp en massa MY11 det gällde för, men V70T4 var inte med. Kan iofs bero på att Polestar till V70T4 MY11 kom nu under hösten. I mitt tycke är 9200:- i mesta laget för +20 hk och +45Nm. 6900:- känns iaf lite bättre.
//PM
av Tobbe1977a
Jag har själv en T3 2012 som är trimmad av Autotech Motor i Trollhättan. Jag testade aldrig med Polestar så jag kan inte uttala mig om hur det funkar. Jag märker en markant skillnad mot original med min iallafall.
Det står inget om trimmet på deras hemsida utan du får kontakta dem och diskutera det med dem. Jag har inte haft några problem alls med det och prislappen på 4000:- är där inte mycket att klaga på. :-)

Hej, jag är ny här på forumet d&[…]

Stötdämpare bak

Jag säger. konvertera från nivoma[…]

Min fläkt gick igång i september fö[…]

Trasig Renault Scenic

Idag kl 16:15 startade jag Renaulten . Gick en kl[…]