Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Orfeous skrev:Fick min idag ;) drar ström som fan av batteriet. Så laddning till bilen är att rekommendera

Ändra till flex std.
av jaob
Dicen skickades i Lördags och kom till mitt jobb idag med DHL (Sjukt snabbt)
Slapp moms,tull och div avgifter så det blev ett bra pris.

Koppla in den men var tvungen att uppdatera den först stod det men det gick ju jättefort sen så fungerade den klockrent.
Dock så sög det batteri som satan (halvljus avstängt)... Hade min Cteck laddare inkopplad men den orkade inte med att hålla batteriet. Varna hela tiden i displayen att det var dåligt batteri.
Kopplade in en större laddare och då gick det bätttre...

Så tips om detta ?
Flex std vad är det ?

Undrar även en annan sak till som nån kanske kan svara på gällande felkoder.
I fliken "FELSÖK" så finns det några flikar längre ner under själva layouten.

"Utgångsläge" samt "Leverans" och ett par till men det jag undrar över är vad som skilljer mellan Utgångsläge samt Leverans åt ?
Anledning till varför jag frågar är att har 3st felkoder totalt, 2st i utgångsläge men 3st i leverans... Dvs en mer i leverans.

Den kom dock inte tillbaka efter att jag tog bort den, stod och gasa lite med bilen parkerad.
ska kolla igen om några dagar. Har dock aldrig sett den med PPC läsaren.
Användarvisningsbild
av pcdoktor
Jag har för mig att risken är betydligt mindre att åka på tull o moms om man väljer budgetleveranser i den mån det går, DHL och UPS mm. genererar större risk att åka dit. Någon som kan bekräfta/dementera?
av seimila
jaob skrev:Dicen skickades i Lördags och kom till mitt jobb idag med DHL (Sjukt snabbt)

Koppla in den men var tvungen att uppdatera den först stod det men det gick ju jättefort sen så fungerade den klockrent.
Dock så sög det batteri som satan (halvljus avstängt)... Hade min Cteck laddare inkopplad men den orkade inte med att hålla batteriet. Varna hela tiden i displayen att det var dåligt batteri.

Så tips om detta ?
Flex std vad är det ?

"Utgångsläge" samt "Leverans" och ett par till men det jag undrar över är vad som skilljer mellan Utgångsläge samt Leverans åt ?
Anledning till varför jag frågar är att har 3st felkoder totalt, 2st i utgångsläge men 3st i leverans... Dvs en mer i leverans.

Den kom dock inte tillbaka efter att jag tog bort den, stod och gasa lite med bilen parkerad.

Räcker det inte bara med att ha bilen på tomgång medans du har dicen inkopplad?
av jaob
Vet inte det kanske det gör ? Jag inbilla mig att man kunde felsöka lättare när man åkte med bilen för att se hur allt beter sig...
Felet som jag har på bilen märker man inte av förns man kör med bilen...

Självklart menar jag inte att man själv ska titta på datorn när man kör utan passageraren.
av xciso
jaob skrev:Dicen skickades i Lördags och kom till mitt jobb idag med DHL (Sjukt snabbt)

Så tips om detta ?
Flex std vad är det ?

Vart beställde du ifrån?
Eller kan någon annan tipsa om vart dem "bra" finns att köpa.
Har läst denna tråd nu en del, och vissa skriver om "fula" och "bra", men alla borde väl vara lika "fula" som man hittar i kina?
Har idag en ppc, men skulle så gärna vilja byta upp mig till en dice så jag kan se allt i realtid.

På ebay har jag sett både med blå skal och med grått skal. Någon skillnad på dem?
http://www.ebay.com/itm/Super-Volvo-Dic ... 54&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Newest-Version- ... d5&vxp=mtr
av JMB
Hej!

Jag köpte en Kina Dice för något år sedan. Vet inte om jag sabbade den genom att ha fel operativsystem men när jag kopplar in den i bilen startar vindrutetorkarna samt det blir något varningsmeddelande om bromsfel.
Är det någon nära Hisingen som har en och kan tänka sig att testa med sin dator?
Jag har haft kontakt mellan dator/Dice men inte lyckats läsa ut från bilen. Just nu har jag ingen dator att testa med själv
Läste att man skulle uppdatera Dicen med ett speciellt program och inte via Vida
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 241

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)