Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag använde CRC:s låsolja... som sagt var låset helt spärrat men släppte till slut, detta var i våras och har sedan fungerat utan något som helst problem, vet ej om det var rattlåsspärren som kärvade eller om det var själva tändningslåset men oljan hjälpte i vilket fall som helst.
av zxcvbn
Okej tack för svaren! ÄR lite orolig över en sådär CRC olja ifall det börjar sammla damm och smuts,

Joo jag vet att "det är samma bil" vilket jag också skrev, tycker bara det varit ovanligt mycket fel på den,

svänger nog förbi Biltema och köper PTF olja :)
Användarvisningsbild
av wissel
zxcvbn skrev:Okej tackar för svaren, joo har både hört ont och gott om låsolja, Har en flaska hemma, men vill inte söndra mer än det repar,

http://biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-S ... PTFE-3621/

Är det sådan PTF du menar?

Okej konstigt problem, Tycker ju att en Volvo bara ska funka, Kanske hjälper och göra samma metod som du gjort men anser att det är lite stort jobb och börja pilla i tändningslåset, men tack för svar! :)
Jajamensan, precis just den. :P
Använder den överallt, typ när rutorna börjar gå trögt, lister, gångjärn, ja allt....
använt detta sedan 10 år nu.....
av zxcvbn
Har då smort in det nu och inte kommit tebaks, men tändningslåset var lite segt i -40c stått i 3 dagar utomhus med 45 som kallast :roll: , hehe

Köpte den däringa PTF Olja och smorde en kväll i garaget
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]