Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man vinner sällan på att vara otrevlig, däremot att vara saklig och ha argument (och veta om sina rättigheter).
Du har alla ess på fickan och kan så småningom häva men de måste få ett par försök på sig att fixa problemet först.

/Bo
Nej otrevlig är väl inget bra!

Men man blir ju lite irriterad när man kör 12 mil enkel resa för att dom ska kolla på bilen, sedan åker verkstadskillen med och säger, visst något är det!
Dagen efter känner man inget och tycker bilen är normal!
Nu kommer dom och lämnar bilen till mig imorgon och då vet jag att den är likadan som när jag lämnat den, då dom inte bytt en enda pryl för att försöka åtgärda felet!
Man blir ju förbannad!!!
Ja hur går det?

Var inne på Liljas bil och två killar provkörde, de upplevde samma sak som jag, dom hade 2 teorier.
Motorfäste (fast de kändes stumma) eller svänghjul! (ca 15000 om det blir byte)

De ska göra en mekanisk felsökning i slutet av månaden så får vi se!
Det är kan man tycka lite (inte så lite förresten) slarv från företaget som ni köpte bilen av att de ej rättade till klonkproblemet innan de sålde den till dig. Det borde rimligen funnits innan Ni köpte den och de med lätthet hört det vid sina provkörningar innan den blev till salu. Men de kanske chansa att näste köpare inte skulle märka nåt eller tro det var så det skulle låta.
Hur som har de grävt sin egen grav nu när du som jag hoppas står på dig.

/Bo

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]