Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SC805
Hej !

Någon som bytat ratt på sin S/V70? Min är ganska nött och har man fuktiga händer klistrar de fast i ratten... obehagligt och störande.
Kan man en köpa en ny ratt? Behöver bara själva "ringen" eller vad den nu heter :D
Kollade lite på ratt från någon skrot/beg bildelsfirma men alla deras rattar verkar vara i lika dåligt skick som min.
Användarvisningsbild
av Nexus
visst kan du köpa en ny ratt. beige läder kostar 3500 trä 4500 om jag ej minns helt fel. Jag hitta min träratt på blocket ny i kartong för 1300 :- :D
Airbag kudden sitter i navet som du flyttar över.
av SC805
3500 resp 4500 :shock: ???

Misstänkte att en ny originalratt skulle vara dyr men det är ju löjligt mycket pengar.
Användarvisningsbild
av Nexus
det är vad de kostar nya på volviosenast jag fråga typ 1 år sedan.
av UsedAutoParts
Lånar tråden lite.
Vet inte vilket år exakt men rattarna blev tjockare nån gång 99-00.
Och då undrar jag om jag kan skaffa en sån `tjockratt` å montera i min 98 med `smalratt´. Passar det rätt av, och är alla komponenter lika??
Användarvisningsbild
av Sunschreem
UsedAutoParts skrev:Lånar tråden lite.
Vet inte vilket år exakt men rattarna blev tjockare nån gång 99-00.
Och då undrar jag om jag kan skaffa en sån `tjockratt` å montera i min 98 med `smalratt´. Passar det rätt av, och är alla komponenter lika??
Tycker faktiskt den smalare är skönare än tjockratten. v70N har trevlig ratt med men liiite mkt jobb för o byta till en sån :P
av alan
Jag bytte läder på min gammla bil i Polen kostade 800 kr och fick välja färg. Har dock letat som en tog efter nr till kollen som klädde om ratten utan att hitta den. Så nästa gång jag åker till något billigt land tar jag med mig en ratt.
Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]