Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Läste just om Audis nya Rhena Sportkombi för familjefarsan med En treudd i baken.
Där bor en växellåda som programeras efter humör :twisted:
Och en motor som sover med 4 cylindrar när de inte behövs. Men när de behövs vaknar de....
Mobbe skrev:Läste just om Audis nya Rhena Sportkombi för familjefarsan med En treudd i baken.
Och en motor som sover med 4 cylindrar när de inte behövs. Men när de behövs vaknar de....
Vad är Audi Rhena för nåt? Nåt koncept? Google hittar inget men det låter intressant.

Cylinder shutdown har ju funnits på många märken i tiotals år. Automatlådor har varit adaptiva sedan 90-talet, och manuellt valbart sportläge kom t.ex. på Volvo med 850 år 1992. Inget nytt under solen.
Perc skrev:
Mobbe skrev:Läste just om Audis nya Rhena Sportkombi för familjefarsan med En treudd i baken.
Vad är Audi Rhena för nåt? Nåt koncept? Google hittar inget men det låter intressant.

Cylinder shutdown har ju funnits på många märken i tiotals år. Automatlådor har varit adaptiva sedan 90-talet, och manuellt valbart sportläge kom t.ex. på Volvo med 850 år 1992. Inget nytt under solen.
Jag menade lite kryptiskt Audi RS6 Avant. Drömma får man ju göra vilket jag ska gå och göra nu.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?