- tor 14 nov 2013, 12:30
#805211
Det finns väl många faktorer till att man kör "olagligt".
Folk som kör olagligt oavsett vad det står på skyltarna, stressade, tidsoptimister, hastigheter som är satta pga dåliga vägar eller hastigheter som är lågt satta fast att det är bra/säkra/fina vägar. Såhär kan man väl fortsätta med många olika faktorer osv ...
Ta tex 2+1 vägar som man påstår bygga för säkerheten men allt handlar om att spara pengar vilket skapar stress, irritation, störande moment när man färdas på 2+1 vägar.
Man kör på 2+1 väg där hastigheten är 100 km/h. Man kommer i fatt en lastbil (eller flera) som kör i 80 km/h. Kö efter lastbilen/lastbilarna samla snabbt upp. Då kommer man till de få tillfällen man har möjlighet att köra om denna lastbil/lastbilar. Sedan får man ta in i beräkningen övriga bilar i kön, längden på kön och vart i kön man själv befinner sig. En bil som väljer att gå ut och köra om i 90 km/h på 100 km/h. Det innebär att färre bilar kan köra om, vid de få tillfällena, lastbilen/lastbilarna som kör i 80 km/h.
Folk som kör olagligt oavsett vad det står på skyltarna, stressade, tidsoptimister, hastigheter som är satta pga dåliga vägar eller hastigheter som är lågt satta fast att det är bra/säkra/fina vägar. Såhär kan man väl fortsätta med många olika faktorer osv ...
Ta tex 2+1 vägar som man påstår bygga för säkerheten men allt handlar om att spara pengar vilket skapar stress, irritation, störande moment när man färdas på 2+1 vägar.
Man kör på 2+1 väg där hastigheten är 100 km/h. Man kommer i fatt en lastbil (eller flera) som kör i 80 km/h. Kö efter lastbilen/lastbilarna samla snabbt upp. Då kommer man till de få tillfällen man har möjlighet att köra om denna lastbil/lastbilar. Sedan får man ta in i beräkningen övriga bilar i kön, längden på kön och vart i kön man själv befinner sig. En bil som väljer att gå ut och köra om i 90 km/h på 100 km/h. Det innebär att färre bilar kan köra om, vid de få tillfällena, lastbilen/lastbilarna som kör i 80 km/h.