Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det här är en väldigt bekväm långfärdsbil också. Tror inte det är några problem att pruta ner till 180. http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A6 ... ?ca=11&w=1
av Mwi
crumpets skrev:C200/C220CDI är fina bilar, men vill man ha skinn och aut springer de iväg i pris. Bra tips dock, om man hittar en till rätt pengar.
Är även skinn ett krav så tror jag det blir riktigt svårt att hitta en bil. Även i Tyskland brukar det vara ovanligt med 200/220 motor och skinn det blir vanligare på större motorer. Men är du inte rädd för att köpa bil i Tyskland så hittar du en 2010 C220 CDI automat utan skinn för ca. 18-19,000€ hos seriösa märkeshandlare. Titta runt lite på mobile.de, där finns det mycket även om allt inte är billigare än i Sverige.
Merca har ett konstläder av utmärkt kvalite som många bilar har. Bekvämt att sitta på och väldigt stryktåligt.
Hel-konstskinn är inga problem. Har bara svårt att leva med tanken på en merca med tyg i klädseln. Samma gäller egentligen för alla tyskarna. Ser så otroligt sorgligt ut med en stor vräkig A6/5serie och så är dörrpanelerna tygklädda. Tyg är helt ok för mig i polo/golfklassen men passar bara inte på storbil.
Du har inte övervägt att byta försäkringsbolag bara? (för 960'in) :roll:
Går att få assistans trots bilar har en del år på nacken :wink:
Letandet fortsätter. Varför var audi tvungna att stoppa in "¤(%#)= multitronic i alla 2,0tfsi och tdi utan quattro? Både A4 och A6 ligger ju med ett påslag på typ 50 papp såfort de har quattro/bra växellåda mot multin...

Vet någon hur C-klassens 1,6liters bensinmotorer är? C180 från -10 och framåt dissade kompressorn till förmån för turbo och sägs aha fått ner förbrukningen en hel del, men jag har aldrig provat en. De verkar hyfsat hemult prissatta. S60 känns attraktiv den med men jag har så svårt för nosen utan R-design och precis som för audibilarna går priset upp så sjukt mycket för en enda detalj då.
Användarvisningsbild
av bem
Spelar det nån roll om det är S80 eller V70?
Blir lite bredare utbud om även V70 kan tänkas. Lär ju gå lika bekvämt och tyst som en S80.
T ex V70 2010 med 2.4D och automat borde väl gå att hitta inom din budget.
Sen kanske en S60 kan funka som en kompromiss om du hittar en som passar in pris- och utrustningsmässigt med en dieselmotor som du kan tänkas bli nöjd med. Kan du kanske "facelifta" en S60 i nosen på egen hand så den blir mer like en R-design?
Själv kör jag V70 D3 (fast ny 2014) och denna D3 tycker jag pinnar på bra på 6:an även i lite högre fart. Har inte kört så mycket på motorväg men det jag kört har jag varit nöjd med.
Hoppas du hittar en bil som passar dig och din fru.

/Bo
S80 D5 Mauell. Svårslaget....

Då åker du med superkomfort.

S80ins låga luftmotstånd o manuell gör att du kan åka undan i hög fart med väldigt låg förbrukning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok