Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Min far hade sin V70N 2,4 -02 på 12 000 mila service igår och idag när han skulle köra med den så lyste motorlampan. Han hade inte sett något meddelande i displayen. Han körde bilen varm och startade sedan om den med samma resultat som innan, Lampan lyste fortfarande.

Vad kan vara fel? Det enda de gjorde på servicen var ju att byta olja+filter, kupefilter, luftfilter och tändstift.

Är det någon som råkat ut för något liknande?
Han ska till Volvo i Karlskrona på torsdag igen för att se vad det kan vara. Men lite förhandstips hade ju varit bra att ha.

Tack på förhand
av dice
hade liknande problem med min äldre v70 efter verkstads besök. fick koppla bort batteriet i typ 1 minut så bilen nollställdes och så slocknade lampan prova det det kan funka.
Användarvisningsbild
av Gizz
Snackade med farsan innan ikväll. Han hade hittat felet själv. Det var slangen till givaren som inte satt där den skulle. Den kanske hade hoppat av efter servicen. Nu är det löst iaf.
Användarvisningsbild
av CarMan
Gizz skrev:Snackade med farsan innan ikväll. Han hade hittat felet själv. Det var slangen till givaren som inte satt där den skulle. Den kanske hade hoppat av efter servicen. Nu är det löst iaf.
Slangen till givaren?
av Frigge
CarMan skrev:
Gizz skrev:Snackade med farsan innan ikväll. Han hade hittat felet själv. Det var slangen till givaren som inte satt där den skulle. Den kanske hade hoppat av efter servicen. Nu är det löst iaf.
Slangen till givaren?

Kabeln till Luftmassemätaren säkert, luftfiltret byttes ju på Servicen.
Användarvisningsbild
av Gizz
Frigge skrev:
CarMan skrev:
Slangen till givaren?

Kabeln till Luftmassemätaren säkert, luftfiltret byttes ju på Servicen.
Så var det nog. Farsan förklarade bara över telefon men det är nog kabeln till luftmassemätaren han menade.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]