Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
joel80 skrev:Enligt bruksanvisningen (jag kollade webbversionen) så har ingen av de stereos som brukar sitta i V70 MY07 Aux.. så det borde väl då vara eftermonterat...?
En vän har en 2.5T Classic AWD. Den har aux i armstödet. Han köpte den för två år sen med mycket få kilometrar på mätaren och jag kan knappast tänka mig att någon hade eftermonterat nånting öht på den.

Vi testade det i något skede mot hans iPod men minns inte hur. Det finns nog en funktion för det i stereon iallafall.
av wmb
Uttaget är ju absolut utan tvekan för musik.

Prova uttaget??? Eftersom din musikenhet ger en spänning så finns möjligheten att stereon själv känner av det och kopplar om.
av llesrof
Vill minnas att Classic har AUX och USB och att Classic var ett utrustningspaket 2007. Det kan ju vara en sådan bil. Man skall alltså kunna vrida source-ratten tills att dessa alternativ syns på displayen. Om det sedan fungerar att koppla in en iPod i USB-kontakten är jag skeptisk till. De flesta apparater kräver ett speciellt iPod-interface så det är möjligt att det är AUX-som gäller för iPod. Däremot så skall det gå bra att stoppa in ett USB-minne med musik på.

Om det är eftermonterat så brukar det vara en mystisk knappkombination för att välja dessa källor och/eller ingång för CD-växlare.
av wmb
Vet att c70 - 07 iaf har aux
av mbc
joel80 skrev:Enligt bruksanvisningen (jag kollade webbversionen) så har ingen av de stereos som brukar sitta i V70 MY07 Aux.. så det borde väl då vara eftermonterat...?
Bruksanvisning sidan 201 (även i webversion) står det att aux finns i mittfacket mellan stolarna på hu 450,650 och 850.
Vet att det kom sent på modellår 07, var brytningen går vet jag inte, jag har på min iallafall och den är tillverkad februari 2007.
Till ts för att få fram aux vrid på sourceknappen som nämnts tidigare.
Användarvisningsbild
av joel80
JA men titta!!

Jag hade tydligen fått fram MY06-bruksanvisningen.
Du kunde ju ha länkat den så TS fick svar på sin fråga:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... TP9036.pdf

Som mbc skriver så står det hur du gör på sidan 201.
Användarvisningsbild
av johnnype
joel80 skrev:JA men titta!!

Jag hade tydligen fått fram MY06-bruksanvisningen.
Du kunde ju ha länkat den så TS fick svar på sin fråga:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... TP9036.pdf

Som mbc skriver så står det hur du gör på sidan 201.
Men finns det ens en chans att TS _inte_ har prövat att snurra på Source ratten för att se vad som fanns där förutom FM/CD ?????
Användarvisningsbild
av joel80
Har du läst bruksanvisningen själv? Vekar som att man måste in i nån meny...
Användarvisningsbild
av johnnype
joel80 skrev:Har du läst bruksanvisningen själv? Vekar som att man måste in i nån meny...
Nu har jag läst den och det var onödigt krångligt, men ett plus för att man kan justera volymen på AUX så den matchar övriga ljudkällor.
av mbc
joel80 skrev:Har du läst bruksanvisningen själv? Vekar som att man måste in i nån meny...
Enda gången man ska in i menyn är för att ändra volymanpassningen, annars är det bara att vrida på source iallafall på min.

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.