Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
Hej har en v70-07 med aux uttag i facket mellan framstolarna min fråga är om man kan gå in med en sladd mellan uttag och iphone för att lyssna på spotify och isånafall hur går man tillväga då jag inte kan se att det står aux någonstans på bilstereon mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av Perc
Det finns en bok som är mycket berömd men som få har tagit sig tid att läsa. Den kallas "Instruktionsbok" och där tas det säkert upp hur man får igång aux-ingången. :)
Användarvisningsbild
av rennan
Nej det står inget i min instruktionsbok men om du har tid över så får du gärna titta i din
Användarvisningsbild
av Perc
Jag har inte bilen kvar och hade dessutom pre-facelift som hade en annan sorts stereo.

En kompis har en classic och vi fick nog fram aux i den på nåt vis. Minns inte hur. Borde vara på samma ratt som man väljer FM/AM/CD med.
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle kunna vara eftermonterad. Kanske är nått sånt här? http://www.auxadapter.se/?page_id=13

Eller nått hemmabygge som skickar aux-ingången på nån FM-frekvens. (Bara spånar.. men kanske värt att söka igenom frekvensbandet när du har något inkopplad för att kunna utesluta det..)
av llesrof
rennan skrev:Hej har en v70-07 med aux uttag i facket mellan framstolarna min fråga är om man kan gå in med en sladd mellan uttag och iphone för att lyssna på spotify och isånafall hur går man tillväga då jag inte kan se att det står aux någonstans på bilstereon mvh Fredrik
Vet du om Hej har testat att vrida source-ratten tills det står AUX i displayen?
Användarvisningsbild
av Perc
llesrof skrev:
rennan skrev:Hej har en v70-07 med aux uttag i facket mellan framstolarna min fråga är om man kan gå in med en sladd mellan uttag och iphone för att lyssna på spotify och isånafall hur går man tillväga då jag inte kan se att det står aux någonstans på bilstereon mvh Fredrik
Vet du om Hej har testat att vrida source-ratten tills det står AUX i displayen?
Hahaha. Som jag sa nån gång tidigare, llesrof for president.

Jag visste inte om dom nyare huvudenheterna hade source-ratt längre, men så var det på min 2004:a iallafall.
Användarvisningsbild
av joel80
Enligt bruksanvisningen (jag kollade webbversionen) så har ingen av de stereos som brukar sitta i V70 MY07 Aux.. så det borde väl då vara eftermonterat...?
Användarvisningsbild
av rennan
Ja det där blev jag inte klokare av ,om man monterar ett aux uttag vad ska man ha det till?,ratt som man vrider på mellan olika lägen det har jag defenitivt inte utan knappar

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.