- tis 12 nov 2013, 13:36
Varje bil måste bedömas individuellt anser jag. Det är svårt att säga att en hyrbil eller demobil alltid är kass eller inte, det beror helt på omständigheterna anser jag, på samma sätt som privatägda eller tjänstebilar också används och sköts olika. MEN man måste ta reda på fakta, inte (som Andreas också påpekar) blint tro på att "VD'n har haft den", den har bara stått i en reception på Volvo etc. etc. etc. Det är oftast bara skitsnack för att få det att låta bättre än det är.
Jag har själv haft två demobilar genom tiderna med olika historik, det har inte varit något som helst fel på dessa vilket kan härledas till att de gick som olika typer av demo de första 4-500 milen. I ena fallet var det nog till och med en fördel inbillar jag mig då jag hade osannolik flax med goodwill från Volvo centralt efter att garantin gått ut.
Jag har själv haft två demobilar genom tiderna med olika historik, det har inte varit något som helst fel på dessa vilket kan härledas till att de gick som olika typer av demo de första 4-500 milen. I ena fallet var det nog till och med en fördel inbillar jag mig då jag hade osannolik flax med goodwill från Volvo centralt efter att garantin gått ut.
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts

- By Dieselvolvo