Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en volvo v70 -01 140hk, bensin. Manuell låda.

Har under de senaste månaderna fått upp tre felkoder. De dyker upp när jag startar bilen, det piper till och sen visas de i displayen och försvinner på några sekunder. Därefter kan det ta ett par dagar innan koden visas igen. Dessutom är det inte samma kod varje gång.
Jag lämnade in bilen på en volvoverkstad och de menade på att de aldrig hade varit med om dessa felkoder tidigare.

De felkoder som visas är 053, 058 och 059.
Står alltså inget mer än detta. Någon som vet vad detta är?
?????
felkoderna som Volvo Vida får fram består av typ: ETM XXX
ECM 123 osv.
Det är nå´t här som är fel ?
camape skrev:Jag har en volvo v70 -01 140hk, bensin. Manuell låda.

Har under de senaste månaderna fått upp tre felkoder. De dyker upp när jag startar bilen, det piper till och sen visas de i displayen och försvinner på några sekunder. Därefter kan det ta ett par dagar innan koden visas igen. Dessutom är det inte samma kod varje gång.
Jag lämnade in bilen på en volvoverkstad och de menade på att de aldrig hade varit med om dessa felkoder tidigare.

Har för mig att det är fel på din DIM
greeeken skrev:
camape skrev:Jag har en volvo v70 -01 140hk, bensin. Manuell låda.

Har för mig att det är fel på din DIM

Vad är DIM?
Har nämligen fler problem, tex så glappar lampan i instrumentpanelen så ibland ser man inte om man kör med helljus på. Samma sak gäller bälteslampan.
DIM är ditt Instrumenthus. Mycket vanligt med kallödningar i detta som ger konstiga symptom.
Söker du på DIM så får du många träffar. Många skickar in det för omlödning till olika firmor,
en del låter Volvo verkstaden ta "hand om det" och då hamnar du på kanske 8 - 10 000.
Omlödning brukar stanna på 2500 - 3000:-
wissel skrev:DIM är ditt Instrumenthus. Mycket vanligt med kallödningar i detta som ger konstiga symptom.
Söker du på DIM så får du många träffar. Många skickar in det för omlödning till olika firmor,
en del låter Volvo verkstaden ta "hand om det" och då hamnar du på kanske 8 - 10 000.
Omlödning brukar stanna på 2500 - 3000:-

Tackar för detta! :D

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]