Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasHolm
Hej

för några hundra mil sedan så började det kvittra från motorutrymmet när den är kall, trodde f*n först det var något djur :???: där fram men kunde snabbt konstatera att det är något från samma sida som kamremmen sitter på som låter som kvitter, har verkligen försökt hitta ljudet med stetoskop och grejer men hittar inget som skulle kunna passa in på detta, ljudet försvinner när bilen är helt varmkörd,

bilen är en V70 från 2009 som rullat idag 13.450mil och har automatlåda

någon som har något tips på vad detta kan vara?

Mvh Andreas
av pergrein
Kan det vara remspännaren till remmen för vattenpump m.m?

Med vänlig hälsning
Per
av pergrein
Ojoj, det lät ju inte bra :shock: Kolla AC kompressorn på en gång, är nog den som felar för den sitter ju där nere.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av hollan
ja för helvete kör inte en meter
ac kompressor eller spännhjul som håller på att skära ihop
av AndreasHolm
Var nere på Volvo och lät dom höra och naturligtvis så var bilen varm och då har ljudet försvunnit men han sprejade på någon form av remspray och när jag provade att starta bilen sent igår kväll så var ljudet i princip helt väck. :???: tycker minst sagt detta är märkligt, för jag tycker personligen det låter som metallskrammel och inte remgnissel.
av AndreasHolm
Uppdatering, bilen hamnade på volvo och där byttes remspännaren och remmarna och sen var den tyst , så alla som har denna symtomen så prova byt dessa delar.

Mvh Andreas
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]