Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torgny77
darkien skrev:7-800 styck för en bakflygel beroende på vart man får tag i dessa
Frågan är om det är värt det! då blir det 14-1600kr i bara plåt + spackel+färg+klarlack det tickar snabbt iväg i pengar!

Inte för att själva slutsumman blir sådär jätte mycket men frågan är om det är värt det på en 855 som är 17år gammal snart rullat 31000Mil Och kostade mig 14 tusen i inköpspris!

Ska se om inte en kompis till mig kan hjälpa mig med plåten han jobbar som plåtslagare! Dock byggnadsplåtslagare! Men eventuellt kanske det kan gå att lösa endå!

MVH Torgny
Användarvisningsbild
av Lucif3r
LOB, det är ju det han skrivit, dock på ett lite ovanligt sätt. Kolla igen får du se :wink: (läste också fel först :lol: )

Ja, alltså, knacka till dom där plåtbitarna är inget svårt. Kika runt på youtube t ex, det finns X antal "guider" om hur man kan forma plåtar för bilreparationer på enklaste sätt.
Enklaste sättet är att helt enkelt att forma till plåten innan man kapar bort den gamla, så man har en "mall". Sen är det bara att kapa bort den gamla, svetsa dit den nya, och finforma med hammaren.
Det svåra är när rosten har ätit bort stora delar av plåten (speciellt skärmkanter), så det helt enkelt inte finns något att utgå ifrån. Då får man helt enkelt forma med hjälp av ögonmått och jämnföra med andra sidan. Är båda sidorna lika uppätna kan det bli svårt att få det att se helt orginal ut, och det är väl i dom fallen en van plåtslagare skiljer sig mot en amatör :P
Men det verkar ju inte vara fallet på din bil :)

Åk tillbaka och be dem kolla. Något si[…]

Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]