Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Ser nu att på bygg din bil så måste jag köpa till resverhjulet då det inte finns med original.

När gick Volvo över till att plocka bort detta och istället skicka med en flaska punkteringsspray?

Inte för att det blir punka så ofta, men jag kör långa sträckor på skogsbilvägar som är låsta med vägbom och det är svår att få hjälp dit ut i skogen.

Då känns det skönt att kunna fixa en punka, det kan dyka upp vassa stenar ibland.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det har alltid varit en option på xc60. Jag var lite fundersam i början men könner mig rätt nöjd nu utan däck. Är man i krokarna runt hemmet löser det sig ju alltid och är man långt bort har man oftast fullt bagage så att man ändå inte får plats med det punkade hjulet i bagaget, de är ju gigantiska.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är mycket dyrare att gör det i efterhand, och ja, kompressor och punkasprej försvinner.
av PFA
Varken reservhjul eller punkaspray på en MY14? Skojar ni!? :) Ska man förlita sig på Volvo On Call och bärgare som väl kostar multum? Vad är tanken? Det har jag helt missat vid beställningen, och säljaren nämnde överhuvudtaget inte det. Å andra sidan har jag inte fått punka en enda gång under de 25 år jag kört bil. Peppar, peppar :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Om du väljer reservhjul försvinner kompressor och gegga. Väljer du inget får du kompressor och gegga.
av s6025t
Kompressor med lagningssats är standard i Volvo numera
Reservhjul går att välja till mot pris tillägg i vissa modeller b.la XC60 då ersätts kompressorn o lagningssatsen med reservhjulet så helt utan möjlighet att laga eller byta hjulet är man inte oavsett vad man valt. Det är väl i vissa fall om man får ett rejält hål som lagningssatsen inte hjälper då är reservhjulet att föredra
Användarvisningsbild
av MartinS
Qualia skrev:Jag fick faktiskt reserv hjul på min 2011b,
De tog bort reserv hjul vid MY12 om jag inte minns fel.. Då blev det som tillval.
På min MY09 var det tillval med reservhjul.

Sitter ju ett inbyggt ventilpaket i styrväxel[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]