- sön 10 nov 2013, 12:44
Har du otur är det tex styrenheten som strular. Kan även vara fläkten som strular. Felkoderna avslöjar detta direkt. Min fläkt strular och gör att värmaren inte vill fungera. Men det sker max 2 av 10 starter så jag byter inte fläkten förrens nästa sommar eller nått.
Har du inga felkoder så kan det vara allt från luftläckage till defekt styrenhet. Har du inte VIDA/DICE så har du snabbt sparat in dem pengarna mot att åka till Volvo för att läsa ut felkoder varje gång.
Felkoderna måste man kolla innan man går vidare oavsett...
En helt ny värmare kostar ca 15.000:-.
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
lindzan skrev:Nu när jag fått min bil att starta igen (och 3700 fattigare) så var det dags att testa värmaren igen.Bästa är som sagt att läsa ut felkoder. För du byter väl inte ut delar utan att kontrollera dem? Finns en guide som jag gjort i tips & trix. Där finns även en felsökningsmanual i PDF så att du kan kontrollmäta respektive komponent i värmaren.
Första gången startade den som den skulle på timer. Sen startade den inte alls på varken timer eller direkt. Testade att köra en bit och starta direktstarten och då funkade det. Testade även på timer satt på 5 min framåt efter jag stannat, och då gick den igång. Men efter jobbet då den stått 9 timmar så startade den inte på timer, fast den stod PÅ när jag kom ut. dagen efter testade jag igen, men då stod den på AV när jag kom ut. Vad händer? Har hört väldigt många svar, vart är bäst att börja? Byta batteri? Eller bita i det sura äpplet och köpa en ny? (vad ligger priset på?)
Har du otur är det tex styrenheten som strular. Kan även vara fläkten som strular. Felkoderna avslöjar detta direkt. Min fläkt strular och gör att värmaren inte vill fungera. Men det sker max 2 av 10 starter så jag byter inte fläkten förrens nästa sommar eller nått.
Har du inga felkoder så kan det vara allt från luftläckage till defekt styrenhet. Har du inte VIDA/DICE så har du snabbt sparat in dem pengarna mot att åka till Volvo för att läsa ut felkoder varje gång.
Felkoderna måste man kolla innan man går vidare oavsett...
En helt ny värmare kostar ca 15.000:-.

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986