Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ferrgus
Tänkte tona rutorna på min v70 och snubblade in på en sida som säljer solar plexius toning på nätet. Det är alltså plast som man monterar på insidan av rutorna i stället för solfilm. Priset för 5 rutor är 1550 sek. Billigt i jämförelse med solfilm som kostar minst det dubbla om det ska vara "proffs" tonat (där jag bor).
En nackdel är att man inte kommer kunna ha ner rutorna bak med detta monterat. Men i mitt fall är det inget som stör.
Någon som har/har haft detta på sin bil?
av ezone
Hade det på min gamla 965 (94) och fungerade ypperligt för mig . Det är ju plexi som är tonat som sitter med clips ..Dom sitter inte dikt mot rutan så om man kan irritera sig på något så är det om det blir skit imellan.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja farsan har det på sin kombi, vissa av dom där clipsen brukar lossna ibland, samt att det ibland immar igen mellan skivorna och glaset, men på det stora hela är han nöjd. Lätt att ta bort om man känner för det samt att det blir mycket svalare i bilen sommartid. Sikten utåt inifrån bilen blir lite brunaktig.

/Kalle
Användarvisningsbild
av moose
Jag har provat det på både 3 och 5 rutor på en 9-5 kombi. Störde mej ganska mycket regniga dagar och vintertid på imma mellan rutorna samt att det skramlade en del, det dämpade däremot värmen bra och är i stort sett omöjligt att se in i bilen. Personligen är det inget ja kommer köpa igen då ja föredrar lite ljusare toning antingen orginal eller någon av de många smidiga filmer som finns att köpa ex färdigskuren cfp film.
av JohnB
Hade det i 245:an och det fungerade kanon bortsett från det som redan påpekats samt att alla som åkte i baksätet envisades med att försöka veva ned rutan hela tiden....

Fördelarna är priset, monteringstiden samt andrahandsvärdet. Jag betalade 1500 för 5 rutor och sålde rubbet för runt 1000 när jag bytte in bilen.

/John
av stahre87
Det låter rätt mycket om dom, går liksom inte att få fast hundar? Sen tkr jag det blir en bryn/gul färg av dessa och man ser inte mkt ut in ifrån när det e mörkt ute
av Cox
Jag har haft Solar Plexius i ett antal bilar, visst det funkar bra men kan skramla, fukt på insidan, dålig sikt bakåt.
På min nuvarande bil skippade jag dessa och köpte Volvos solgardiner i stället. Dom fungerar utmärk lätta att montera, samt så går det att hissa ner rutorna för bakdörren utan problem. Man kan till och med åka med fönstren nere ( inne i stan)
Så jag rekommenderar dessa i stället för Solar Plexius, priset för samtliga rutor är ungefär detsamma.
http://shop.bildeve.se/solgardin-dorrar ... c-535.aspx
Användarvisningsbild
av GustavE
Cox skrev:Jag har haft Solar Plexius i ett antal bilar, visst det funkar bra men kan skramla, fukt på insidan, dålig sikt bakåt.
På min nuvarande bil skippade jag dessa och köpte Volvos solgardiner i stället. Dom fungerar utmärk lätta att montera, samt så går det att hissa ner rutorna för bakdörren utan problem. Man kan till och med åka med fönstren nere ( inne i stan)
Så jag rekommenderar dessa i stället för Solar Plexius, priset för samtliga rutor är ungefär detsamma.
http://shop.bildeve.se/solgardin-dorrar ... c-535.aspx
Är det någon som har en bild på dessa? Helst utifrån.
Ser det tonat ut utifrån?
Är de skrammelfria?
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]