Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av black
kan man placera knappen var man vill?

jag har STC knappen på första platsen..(längst till vänster)
kan jag ha STC knappen på tex fjärde platsen och el.fällbara speglar på första platsen? kommer STC knappen fungera oavsett var man har den?
Användarvisningsbild
av Loner
Ja, knapparna har unika ID så du kan flytta dom som du vill..

/L
Användarvisningsbild
av Cimmen
Vad kostar nya speglar från volvo??

Har fått ett pris från skrot på 1375:-/st... lite mycket kan tyckas mot Loners klipp...
Användarvisningsbild
av black
jag har beställt en ny sats från Volvo idag...
själva satsen (speglar, knappen, alla monteringsansvisningar osv) kostar 2275:- (för bilar tillverkade mellan W9950 fram till 0309)
mjukvaran kostar 338:- och knappsatsen kostar 65:- (om du redan har mer än 3 knappar under ECC:n)
2678:- för allt

kostar det verkligen 2750:- på skroten (1375/st)???

har artikelnummer på allt som jag har beställt om någon vill ha (s80 alla årsmodeller)
Användarvisningsbild
av Mr H
black skrev:jag har beställt en ny sats från Volvo idag...
själva satsen (speglar, knappen, alla monteringsansvisningar osv) kostar 2275:- (för bilar tillverkade mellan W9950 fram till 0309)
mjukvaran kostar 338:- och knappsatsen kostar 65:- (om du redan har mer än 3 knappar under ECC:n)
2678:- för allt

kostar det verkligen 2750:- på skroten (1375/st)???

har artikelnummer på allt som jag har beställt om någon vill ha (s80 alla årsmodeller)
Du har fått ett PM!
av lirsa
Bara en liten undring från mig: Varför lägga så vansinnigt mycket pengar på detta? När man manuellt kan vika in speglarna de få ggr det behövs? Eller varför inte beställa från fabrik (om man nu har ny bil)?

Bara liten nyfiken...

Har lite svårt att förstå varför man tvunget skall ha krom i stötfånfarlister och övrig utrustning för att likna en välutrustad bil, varför inte köpa det från start då? Måste ju sammantaget bli billigare... Eller är jag ute och cyklar?

Ta inte illa upp, bara lite nyfiken.
Användarvisningsbild
av Loner
lirsa: Visst, köper man nu bil skall man naturligtvis plocka med allt godis på en gång (det blir billigast så), men även där kan det vara så att det kommer nya tillbehör med nya årsmodeller.

Har man som månag av oss en begagnad bil så får man själv plocka dit dom tillbehör man finner nöje & nytta i att ha.
Sen finns dom som tycker det är roligt att montera sånt som inte "finns/går", som t.ex kromade instrumentringar i en 00-03:a osv..

/L
av S60AWD2.5T
Det är det som kallas bilhobby!
Det finns ett mervärde i att göra saker själv.

Älskade mina saab 900 för att det var så tacksamt att modifiera de med tillbehör.
Allt från turbo till ac skruva man bara dit inte en mjukvar så långt ögat såg.
av lirsa
Aha :).

Hade nämligen en liten misstanke att man så gärna ville ha en summun-utrustad bil istället för en limited eller active edition ;).

Men jag har fortfarande mkt svårt att förstå att man lägger 5000 kr på att fixa backspeglar...
Användarvisningsbild
av Bosa
Sen kan det ju vara billigare att eftermontera en specifik del än att leta en bil med exakt den utrustningen man suktar efter, allra helst om man snubblar över en kärra till rätt pengar men som kanske saknar nån av de tillbehören man vill ha. Detta gäller ju förstås bara vid köp av begagnat. :)
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]