Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:Hej missuppfatta inte detta är du snäll. Jag tänker på bilpriser. Var det verkligen nästintill dubbelt så dyrt att köpa en välutrustad V70 mot en välutrustad V50 2012? Jag köpte för en månad sedan min nuvarande bil, och betalade lite drygt hälften vad du betalade för din V70. Det fattas visserligen elmanövrerad förastol i min bil, men för övrigt verkar det vara jämförbar utrustning och jämförbara mil. Om inte din bil som ny var dubbelt så dyr mot min, så har V50 sjunkit mer i pris.

Har inte v50 sjunkit i pris i och med att V40 kommit ut. Sedan är det stor skillnad på en v50 och en v70....
Mccartney skrev:
SvenB skrev:Hej missuppfatta inte detta är du snäll. Jag tänker på bilpriser. Var det verkligen nästintill dubbelt så dyrt att köpa en välutrustad V70 mot en välutrustad V50 2012? Jag köpte för en månad sedan min nuvarande bil, och betalade lite drygt hälften vad du betalade för din V70. Det fattas visserligen elmanövrerad förastol i min bil, men för övrigt verkar det vara jämförbar utrustning och jämförbara mil. Om inte din bil som ny var dubbelt så dyr mot min, så har V50 sjunkit mer i pris.

Har inte v50 sjunkit i pris i och med att V40 kommit ut. Sedan är det stor skillnad på en v50 och en v70....
Jag undrar verkligen om V40 påverkar V50-priset. Bortsett från att de är minstingarna hos Volvo så är det ju inte alls samma bil. Jag börjar mer och mer att uppskatta den karossform som V50 har, jag kommer att funderar igenom det ordengtligt när det kommer till att byta bort min V60. Den idiotdesign som skapar dessa klaustrofobiska bakändar tilltalar säkert inte flertalet V50-ägare, då framför allt V40 som ju är riktigt tajt baktill.
Stora bilar brukar ju sjunka mer än mindre och mer välutrustade med stora motorer också mer.
Sen är väl V70 lite populärare som bil än V50 kanske men effekten ändå tydlig.
V50 var ju ingen testvinnare direkt, men en bra bil.
En S-,E- och C-klass skiljer ju enormt på som nya, efter tre år inte så mycket och efter sex år ibland inget alls.
Samma med BMW 7, 5 och 3...
PH
Användarvisningsbild
av SvenB
Exquattro skrev: Jag undrar verkligen om V40 påverkar V50-priset. Bortsett från att de är minstingarna hos Volvo så är det ju inte alls samma bil. Jag börjar mer och mer att uppskatta den karossform som V50 har, jag kommer att funderar igenom det ordengtligt när det kommer till att byta bort min V60. Den idiotdesign som skapar dessa klaustrofobiska bakändar tilltalar säkert inte flertalet V50-ägare, då framför allt V40 som ju är riktigt tajt baktill.
Du resonerar precis som jag gjorde när det offentliggjordes att V50 skulle läggas ner och ersättas av S40, förlåt den kallas visst V40 av någon anledning. Jag bestämde då att jag skulle inhandla en. Nu blev det, som jag skrev förrut, ingen ny. V40 är ingen ersättning för V50. Jag är fullt medveten att V50 inte är någon V70. Det var prisskillnaden på nya och årsgamla bilar som jag efterfrågade om den var lika stor, och det verkar den ju vara.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]