Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Fick en offert på en V50 D2 Classic Momentum MY12 när det begav sig och den landade då på 260k så skiljde en hel del mot din V70 i nypris, bör mao skilja en hel del även beggat. Classicmodellerna är väl för övrigt ganska prisvärda med tanke på utrustningen så den var nog extra förmånlig dessutom. :)

Nu har du iofs ägt den ett tag så den har sjunkit i värde, jag bjuder 200k vid snabb affär. Och då ska den vara snabb så du inte hinner ångra dig. ;)

Skämt åsido, såg annonsen och det är en riktigt snygg bil du lagt vantarna på.
det är så, jag tycker faktiskt att skillnaden mellan min d5 awd och min gamla 2,4d 175hk är väldigt liten oxå, 2,4d motorn my10 är en jäkligt fin motor har jag konstaterat dessa två dagar, D5 drar bättre på högre varv, men vid normalkörning så är 2,4d motorn en toppen maskin. Min sliromat och awd käkar väl upp en del, älskar att det inte drar i ratten vid gaspådrag nu iaf
Gurra82 skrev:jag missuppfattar ingenting, awd d5 och r-design kostar ju tyvärr även som begagnat, enligt bilpriser skulle väl min kostat 289, men jag fick betala 300, utgångspriset var ju oxå 319, men allt styrs ju tyvärr av tillgång och efterfrågan. Räknade lite på 2012 prislista och hamnade på 467 innnan rabatt, 10% på de är 420, 120 i värdetapp på två år och 4400mil är väl normalt? Nöjd med bilen är jag iaf :D
Jo men då kostade din nästan dubbelt så mycket som min när de var nya. Då är det procentuellt lika stor värdeminskning. Men faktum är att jag tror det mesta av R-design finns i Classic. Bakspegelkåpor och silverfärgad sarg till Dimljusen/DLR fattas, är det något mer? Jag missade att du hade AWD.
XC70 håller ju priset grymt länge, Så länge faktiskt att jag brukar fundera på att det är bättre att köpa en ny. De kampanjar ju ut XC70 för 339 har jag sett och då får man ju en MY14 istället för MY12 och får därmed 2 års garanti.

Nu har ju dock en MY12 den suveräna Haldex Gen 4 som är grymt mycket bättre än Gen 5 i nya modeller och det kan ju vara värt massor.....
Gurra82 skrev:älskar att det inte drar i ratten vid gaspådrag nu iaf
Leta genast reda på ett parti kurvig väg
Lägg i Sportläget och KÖR tills det tjuter från däcken :D
Skillnaden jmf en vanlig FWD är stor
Skynda dig innan det blir vinter och halt
Ang xc70 d4 awd för 339 kan jag bara säga att vill inte ha en manuell awd med tygklädsel och skitfula 16" alufälg, och börjar man plocka på i listan då konstaterar jag att det blir väldigt snart 400 för nånting som jag inte vill ha, då köper jag hellre den jag köpte och är hur nöjd som helst
Användarvisningsbild
av SvenB
Håller med dig. Det var länge sedan jag köpte en begagnad bil. Men denna gång gjorde jag det igen. När V50 Classic kom så bestämde jag mig för att köpa en eftersom det var den sista årsmodellen. Men då var min bil bara två år, så jag bestämde mig för att vänta ett år. Men året gick och när jag kom "till skott" fanns det bara en svart kvar, och då bjöd de skamligt lågt för min bil. (min ordinarie försäljare var på semester). När jag nu i höstas bestämde mig för att byta försökte försäljaren sy ihop en affär med en V60 Litimited Edition. Men först fick jag ett för mig för lågt inbytespris, och att köpa en bil med sämre utrustning kändes så där. När sedan min nuvarande bil dök upp i Segeltorp, åkte jag upp för att titta. Titten blev affär, eftersom det var den bilen jag velat ha från början. När de sedan bjöd mycket över vad andra bjudit i inbyte, så blev det inget att vänta på.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]