- ons 10 jan 2007, 10:43
Då var det dax att TVimpa till bilen, dvs få lite bild och mer lattjo pryttlar i den..
Målet med det hela är att för vettiga pengar få till ett bra multimedia system i bilen (dock inte dator)
Bilen är min kära S80 -00 som ska opereras. Kärran har i dag RTI samt en TV-box utan antennerna inkopplade..
Ska försöka plåta så mycket som möjligt under operationens gång.
Alla prylarna är beställda och en del har redan trillat in..
Så, hjärtat i det hela är en IMiv från Sensolutions (http://www.imiv.ca/)

Inhandlad för $235 inkl. frakt och en extra 4m Ipod kabel
För att styra det hela har jag skaffat en 30Gb Ipod Video för 2600:-

Till detta kommer det att kopplas en Denver DVD spelare, med IR förlägning (dvs DVD´n i bagaget, men IR kontrollen på panelen). 500:- på Tradera..

För att splitta bilden till skärmarna i nackstöden köptes en Pyle 1-7 splitter för 125:- på Ebay

2 st Skärmar till baksätet inhandlades från Hong Kong för 606:-

Back kamera från Hong Kong för 175:- (Bara en kul grej ;) )

Digitalbox inköpt från Clas Ohlsson för 795:- Kan utrustas med CA modul om man så vill..

Samt antenn för boxen från England för 352:-
Så tanken är att det ska se ut så här:

Efter allt är klart finns möjligheten att titta på film eller lyssna på musik från iPod'en, titta på DVD från spelaren eller spana bakom bilen.. Alt. titta på digital TV.
Målet med det hela är att för vettiga pengar få till ett bra multimedia system i bilen (dock inte dator)
Bilen är min kära S80 -00 som ska opereras. Kärran har i dag RTI samt en TV-box utan antennerna inkopplade..
Ska försöka plåta så mycket som möjligt under operationens gång.
Alla prylarna är beställda och en del har redan trillat in..
Så, hjärtat i det hela är en IMiv från Sensolutions (http://www.imiv.ca/)

Inhandlad för $235 inkl. frakt och en extra 4m Ipod kabel
För att styra det hela har jag skaffat en 30Gb Ipod Video för 2600:-

Till detta kommer det att kopplas en Denver DVD spelare, med IR förlägning (dvs DVD´n i bagaget, men IR kontrollen på panelen). 500:- på Tradera..

För att splitta bilden till skärmarna i nackstöden köptes en Pyle 1-7 splitter för 125:- på Ebay

2 st Skärmar till baksätet inhandlades från Hong Kong för 606:-

Back kamera från Hong Kong för 175:- (Bara en kul grej ;) )

Digitalbox inköpt från Clas Ohlsson för 795:- Kan utrustas med CA modul om man så vill..

Samt antenn för boxen från England för 352:-
Så tanken är att det ska se ut så här:

Efter allt är klart finns möjligheten att titta på film eller lyssna på musik från iPod'en, titta på DVD från spelaren eller spana bakom bilen.. Alt. titta på digital TV.
Volvo V70 2.5 -99