- sön 07 jan 2007, 21:53
Trodde jag var tydlig?
Citerar oynlig.org:
• Hur funkar den?
Protectorn innehåller prismor som gör att du kan avläsa reg nr rakt framför bilen,
men redan i en så liten vinkel som 15° blir skylten oläslig.Slut citat.
Att vinkeln 15 grader skulle vara tillräcklig för att se skylten framifrån tror jag inte på. Framifrån är väl åtminstånde en sektor på 90 grader.
Angåbende precisa lagar. Det finns något som hetr författningssamling där tolkas lagarna men de som i sin tur tolkar det är ju tingsrätten.
Och självklart har den haffade sin fulla rätt att få det prövat där.
Staten mot åtalad då blir det ingen rättegångskostnad.
Så dyrare kan det ju inte bli.
jonas144 skrev:S60AWD2.5T skrev:Skylten är ju inte läslig framifrån utan endas i en smalsektor RAKT framifrån. Tingsrätt är ju lite av lotteri men klarar du detta skall jag vara en som gratulerar dig.Du får nog precisera dig lite bättre. "Skylten är ju inte läslig framifrån utan endas i en smalsektor RAKT framifrån" när är då sektorn så stor att den plötsligt blir laglig då? Det står inte preciserat i lagen, vad jag vet.
Om man läser på hemsidan är det ju uppenbart att sektorn är alldeles för snäv.
Vilken hemsida refererar du till? Är det http://www.osynlig.org? Och i såfall hur kommer du fram till detta?
Trodde jag var tydlig?
Citerar oynlig.org:
• Hur funkar den?
Protectorn innehåller prismor som gör att du kan avläsa reg nr rakt framför bilen,
men redan i en så liten vinkel som 15° blir skylten oläslig.Slut citat.
Att vinkeln 15 grader skulle vara tillräcklig för att se skylten framifrån tror jag inte på. Framifrån är väl åtminstånde en sektor på 90 grader.
Angåbende precisa lagar. Det finns något som hetr författningssamling där tolkas lagarna men de som i sin tur tolkar det är ju tingsrätten.
Och självklart har den haffade sin fulla rätt att få det prövat där.
Staten mot åtalad då blir det ingen rättegångskostnad.
Så dyrare kan det ju inte bli.