Eldosan till släp är absolut det vanligaste felet.
F.ö. fungerar glödtrådsvakten som så att den känner av den totala spänningarna mellan ljusen. Pga. det kan glödtrådsvakten få spel om t ex ena lampan drar mer ström än den andra (t ex pga. slitage, dålig kontakt osv).
Samma sak händer om man t ex monterar en vinge med bromsljus, utan att byta glödtrådsvakten alt. kopplar ur ljuset i bakrutan. Jag körde dubbelkopplade bakljus på gamla 945an samt 6 bromsljus (2 i varje bakljus, vinge samt bakrutan), så min varningslampa lös ju konstant :lol:
F.ö. är det inget man får nedslag på hos SBP (såvida dom inte ändrat på det sen dec. -09, då jag gjorde sista bes. på 945an innan jag sålde den), då kollar dom bara i sina speglar så alla ljus fungerar som dom ska. Dessutom finns(fanns?) det ingen skriven lag på hur många bromsljus man fick ha, så länge dom var inom bilens 4 hörn.
Enda nackdelen med lysande varningslampa är ju just det att man förlorar den verkliga funktionen, men det är ju bara att ta för vana att gå ett varv runt bilen då och då.
Men nu hamnade jag lite offtopic här... Kolla släpvagnskontakten om du har dragkrok först och främst