Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av öläningen
Hej jag har haft kylarvattenläkage ett tag nu.men sen har jag köpt en flaska omega 101 ock hällde i och nu värkar läkaget upphört.men vågar jag köra med detta medlet eller ska verkstaden kolla upp vad det är läkage någon stans mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av helgonet1
öläningen skrev:Hej jag har haft kylarvattenläkage ett tag nu.men sen har jag köpt en flaska omega 101 ock hällde i och nu värkar läkaget upphört.men vågar jag köra med detta medlet eller ska verkstaden kolla upp vad det är läkage någon stans mvh öläningen.
Låt verkstaden kolla upp det. Det där är bara konstgjord andning. Håller ett tag men sen får du bita i det sura äpplet ändå. ;-//
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej nej tror inte det är det har kollat om läkage över hela motorn men inte hitta något.men innan jag hällde i omega 101 så rök bilen vitt vid start och luktade glykol ur avgasystemet jag tror det är topplockspacningen som är paj mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av öläningen
Och så gick inte bilen rent när man startade tror det fanns lite vatten i någon cylinder.
av sicnarf
Det kan hålla många år. Oroa dig inte. Tar du bilen till verkstad så dumförklarar de dig alltid. De vill ju ta in den för reparation och tjäna pengar. Gå inte på det där. Om det fortsätter läcka så häll i lite till bara. Du ska upprepa behandlingen efter ett par år. BarsnLeaks,Omega och andra kvalitetsprodukter funkar faktist.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Om topplockspackningen är kass så kommer toppen troligtvis bli skev och oljan skulle vattenskadas met motorhaveri som följd.

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]

Är försäkringar något som dis[…]

Avgaser ut från vänstra röret endast

Sitter ett spjäll i höger rör som &[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

Surt att kameran är så känslig och[…]