Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gubbräser
Tjena!

Trillade över en importerad XC70 från 2002* med rasad låda. Förutom lådan verkar den vara i fint skick, nyligen rekondad både in och utvändigt och lacken är nästan i nyskick. Huv+framskärmar omlackerade 2012 eftersom någon huligan ristat in namn på kvinnliga och manliga genitalier i lacken med något vasst föremål, samt även krossat lyktor, grill mm.

Nuvarande ägare har ingenstans att förvara bilen som står hos en släkting till honom. Hjälpte till att rulla bort bilen inför vintern, och då kom frågan om jag var intresserad av att köpa den.

Kan den vara värd 25? Det var priset jag fick, men skrattade bort det lite och bjöd 15 000 som den stod. Få upp en ny låda klarar jag nog själv, men man måste väl antagligen koppla upp den efter eventuellt byte, men det går nog att lösa.

Har rullat runt 25 om man ska tro sista besiktningspappret, var igen ström i bilen så det var svårt att läsa av nuvarande mätarställning.

*Den är reggad som 2002 i samband med importen, men är av 2003 års modell
Kan du skruva själv så blir det billigt, min lådrenovering på 850n gick på c:a 4500:- Det jag bytte var komplett diffklump (sönderslirad pga. dikeskörning av förra ägaren) samt 2 kompletta paket med lameller och stålskivor, filter, 3 packboxar, olja mm. Diffen kostade drygt 2000 så det var största utgiften. Tilläggas kan att lådan är förstärkt så delarna är lite dyrare än standard.

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]