Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kena skrev:Väcker tråden igen, har samma problem. Har inte bilen i närheten och tänkte köpa slang. Någon som vet vilken diameter det är på den? finns på Mekonomen.
Vad jag kan utläsa är den 7,5mm invändig och 10,2mm utvändig. Läs posten innan din så står all info.

/Andreas
thunder and lightning skrev:
Kena skrev:Väcker tråden igen, har samma problem. Har inte bilen i närheten och tänkte köpa slang. Någon som vet vilken diameter det är på den? finns på Mekonomen.
Vad jag kan utläsa är den 7,5mm invändig och 10,2mm utvändig. Läs posten innan din så står all info.

/Andreas
Hmm. man är inte vidare smart kl 4 på morgonen.......
Kena skrev:
thunder and lightning skrev:

/Andreas
Hmm. man är inte vidare smart kl 4 på morgonen.......
:mrgreen: Ånej!
vafförärdetpådetteviset skrev:Hej kebabpizza, undrar om inte lightflexslang hos Mekonomen är nästan samma sak som robflexslang:
Artikelnr: 40-X11732
Benämning: Lightflexslang
Diameter: 7.5 mm
Text: 10.2 mm
Info: Slitsad skyddslang. Halogenfri, svårantändlig, självslocknande och UV-beständig. Skyddar elektriska ledningar mot fukt, smuts och mekanisk åverkan, även motståndskraftig mot oljor, fett, lösningsmedel och drivmedel av olika slag.Temperaturområde -40C - +120C

EDIT: Har nu varit på Mekonomen och köpt ovan nämnda slang samt monterat. Bytte nästan alla gamla skyddsslangar utom en stump som hade legat ovanpå en annan skyddsslang och som därför fortfarande var OK. Smuligt värre vad gäller de gamla ! Billigt med 10:-/m när man bara behövde någon enstaka meter, köpte dock 3m för säkerhets skull.
Tack för informationen. Köpte sådan slang på Mekonomen idag, 1 meter / 15:-
Fan, det billigaste jag köpt på länge. Verkar mycket bra (W)

Hej! Jag kör en Volvo V40 D2 2015 (manuell) […]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog bara fast lätt, alla bultar och muttrar […]

Volvo V70 08 2.4d slö

Om du bytt givaren kan det naturligtvis vara h&oum[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Rå borstad alu m satin klarlack på 🙂