Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Där hör ni... :lol:

Jag skojja inte!
Användarvisningsbild
av T.B
VolvoBengan (W)
Detta skall testas först innan något annat.
Blir det bra så vad kan vara bättre med tanke på tillgänglighet
och pris.
Mycket tacksam för detta tips.
MVH
Thomas.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det va så lite så, kul att kunna va till hjälp nån ggn och inte bara ställa frågor :lol:

T.B: Snälla återkom när du testat detta, vill höra din reaktion, och en ärlig sådan :wink:
Användarvisningsbild
av T.B
Återkommer på söndag med bild på resultatet.
(Dåligt med tid just nu)
Då kan alla och envar bedömma själva om detta var
ett bra tips.
av OC-RA
Nu kan ju till och med miljöaktivisterna le lite. :) :o :lol:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag ska ut och prova på min bil under helgen, blir det fint så får du en stor puss av mig VolvoBengan 8) men jag tror på din teori att det blir fint och att det är bra skydd, för att Olja kan inte blandas med annan vätska....så då blir listerna vatten täta...man får tacka för detta enkla och billiga tips som ger bra skydd...sånt tycker jag om...
Användarvisningsbild
av Loner
Olivolja är ju ett gammalt bilhandlartrick :P

Möbelpolish MP52,eller t.om 5-56 funkar tillfälligt iaf...

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har massvis med olivolja hemma, ska gå på det under helgen...men hur funkar det till däck förutom att man måste ha ca 1 liter !? då måste det vara hur bra som helst egentligen....eller har jag fel ?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Har aldrig haft vare sig Olivolja eller andra medel på mina däck, tycker inte det lönar sig.

MEN jag ska testa nu i vår/sommar.
Det borde funka likadant då gummit är en naturprodukt, likaså olivoljan.

Många här inne verkar bli jätteglada över detta tips, jag trodde att alla biltokar redan visste om detta???
Jag har använt det i 6 år på min bil och som sagt aldrig haft problem med mina lister.

Det som gör olivoljan så otroligt bra är att den inte innehåller vare sig alkohol eller andra "hårda" tillsatser, som de stora tillverkarna blandar ut med, och som kan göra att listerna spricker efter en tids användande.

Nej, tvätta listerna NOGA, och se till att de sen får torka riktigt ordentligt så de inte är ens fuktiga.
På rikligt med OLIVOLJA på ett hushållspapper och smeta in.
Ta ett par - tre gånger tills listerna är riktigt mättade och inte orkar suga in mer... låt det torka över natten.

Skulle va kul höra alla här inne som ska testa detta att återkomma i ämnet!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jovisst borde det funka utmärkt till däck, så som Tireshine gör, men endast på kanten av däcken :wink: får avvakta till sommaren....
Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

Den som löser livslängdsproblemet hos […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]

Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]