Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Undrar bara om det finns någon möjlighet att få en visning av laddtrycket i infodisplayen för färddatorn på en V70N -04?
Vore ju en kul grej att ha där, någon som gjort det och vet vad det isf kostar?
av wooxer
Såg en kille som sålde en sån där grunka för att få in det i displayen som han hade köpt hos SCT, dock så passade den bara upp tom årsmodell 2003
Vad är det som skiljer sig efter 03?
Användarvisningsbild
av Loner
CANbussen till instrumentet är omgjord iom MY04

/L
av wooxer
Loner skrev:CANbussen till instrumentet är omgjord iom MY04

/L
Aha på så vis!
Men om det är någon som vet vart man kan hitta detta så vore jag tacksam om ni tipsar mig =)
Kikade på SCT´s hemsida och webshop men hittade inte någonting där!

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Loner
Du gör inte så mycket med det, det blir så segt att du aldrig ritkigt får nån uppfattning om hur trycket varierar.
Satsa på en helt vanlig analog mätare om du vill ha nått vettigt ut av det hela, om du nu inte vill ha en funktion för att bara "stila" för polarna.

/L
av wooxer
Loner skrev:Du gör inte så mycket med det, det blir så segt att du aldrig ritkigt får nån uppfattning om hur trycket varierar.
Satsa på en helt vanlig analog mätare om du vill ha nått vettigt ut av det hela, om du nu inte vill ha en funktion för att bara "stila" för polarna.

/L
Jo självklart är ju en riktig analog mätare mer tillförlitlig men problemet är ju bara vart man ska montera den.. tycker inte det blir snyggt hur man än gör med den så det var därför jag tänkte att det vore kanon att ha det i displayen...
Användarvisningsbild
av Loner
Plasta in den i A-stolpen är ju det vanligaste..
av wooxer
Loner skrev:Plasta in den i A-stolpen är ju det vanligaste..
Jo det är ju det.. men personligen tycker jag det ser lite billigt ut... vill ju hålla en clean look invändigt och hålla mig till original =)

Men men får la se vad det blir för lösning på det hela!
av superpackman
wooxer skrev:
Loner skrev:Plasta in den i A-stolpen är ju det vanligaste..
Jo det är ju det.. men personligen tycker jag det ser lite billigt ut... vill ju hålla en clean look invändigt och hålla mig till original =)

Men men får la se vad det blir för lösning på det hela!
om ja inte mins helt fel så jobbar ATM på en sån lösning, ring dom och Kolla!

autotech motor i trollhättan!
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]