Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hustler
Hej.
Jag kan inte längra inaktiver/begränsa DSTC med knappen i mittkonsollen, händer inget när jag trycker på den, (har fungerat för ett par månader sen)
Vad kan det vara för fel?
Värdelöst att ha en AWD som krafsar lite på ett framhjul..

V70 AWD 2,4T 2002
av T-rex
Måste man inte hålla in knappen nån/någon sekund
av T-rex
Tror nog du får koppla in en felkodsläsare för att kolla vad den klagar på, kan ju vara knappen som sagt upp sig,
av Xuri
inte fått några uppdateringar i den på volvo ?

vet att bilar nyare än typ 03-04 ska de inte gå att stänga av helt på enligt volvo, har inte testat de själver dock

tänkte på om dom gjort något me mjukvarorna nu
av Hustler
Börjar bli aktuellt nu när det är halt!

Jag tar mig knappt iväg i korsningar o liknande nu när snön kommit (har fina vinterdäck)

Körde morsans gamla corolla nyss o den sticker iväg som en WRC-bil i jämförelse.

med en 200hk AWD Tycker jag man ska kunna svänga ut 1km framför en buss utan att va rädd o få den i arslet.

Hur beter sig AWDn med DSTC aktiverat? jag tycker inte min drar något med bakhjulen??
Användarvisningsbild
av wissel
Du har med all sannolikhet en pajjad 4wd i din bil.
Hylsan som är paj om du inte får felkoder. Knappen du pratar om bör enbart användas
vid djup snö osv. Inte dagligdags i halka.....
av Hustler
Vad menas med hylsan? här på landet är djupsnö dagligdags =)

Jag provade rycka säkringen till abs/stc bla bla nyss.. då drar den iaf som en normal framhjulsdriven bil, fullt användbar förutom att hastighetsmätaren ej fungerar såklart..
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]