Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag röstar på XC70.. eller varför inte V70.. samma bil men utan all extra plast. :)
Är det inte lite mer som skiljer dom åt? ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Nääää... :lol:
Alla innermått är exakt likadana.. det är samma skelett..
Jo okej då, en sak.. backspeglarna är lite större. ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Man kan ju uppskatta mer än bara utseendet på xc70 kontra V70, t.ex den högre markfrigången, det högre insteget eller den mjukare chassiesättningen.
Användarvisningsbild
av Nexus6
Guligan skrev:
XC70 är trevlig, men fick kanske en inte fullt så lyckad facelift inför MY14. Intressant spec, men varför går du inte på Summum?
Lite fjantigt kanske men ärligt så beror det på att om du kombinerar Summum med Sportpaket så får du Dynamic-stolarna. Hade det i min förra V70 och kunde inte åka mer än 3 timmar i den utan att få ont i ryggen. Vet att de har uppdaterat stolarna nu men jag vågar inte chansa.. Klarar mig utan keyless och skinn och väljer till avbländande backspegel, sen skiljer det inte mkt mer va? (Mom vs Sum). Alternativet är att ta en Summum och välja till större fälgar och adaptivt chassi, men det blev lite för dyrt...

Sen får det bli en vinröd, har både grabben på 4 bast och tanten mot mig så jag kommer nog fan inte ifrån det =)

Anledningen till att jag inte bara tar en V70 är att jag har haft tre på rad nu och jag tycker det är sjukt mkt bättre komfort i XC70'n, perfekt sitthöjd och insteg och med adaptivt chassi går den som en gammal jänke på vägen. XC60'n känns krångligare med ungar och allt så det väger starkast åt 70'n nu iaf, tackar för detta =)
Användarvisningsbild
av Guligan
Nexus6 skrev:[ Klarar mig utan keyless och skinn och väljer till avbländande backspegel, sen skiljer det inte mkt mer va? (Mom vs Sum).
Elstyrd förarstol med minne är en tung fördel i Summum tycker jag.
Jag var inte så imponerad av Dynamicstolarna heller, till att börja med. Trodde jag gjort ett felköp där. Men i somras åkte jag 350 mil, med husvagn, på två veckor och kände inga obehag, så antingen vänjer jag mig eller så vänjer stolarna sig.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]