Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Läste ut felkoder på "kanal" 2, fick ut 1-1-1...borde jag ha kollat "kanal" 6 också för tändsystem?
Börjar bli akut nu då man nästan får hålla fullgas för att komma till jobbet, samma symptom, kall motor, kallt ute, bluddrar som fan, luktar redigt med avgaser, smäller hur mycket som helst...Volvo 744, -91, 2.3L.
Felsökt som fan, började med att kolla tändstiften, dom var svarta och blöta samt att elektrodavståndet skiljde sig på Cyl.2 å 3. Bytte tändstift till 4 nya, sedan blev det att kolla hur kamremmen mår samt om den har kuggat över, och det hade den, ca. 1 kugg hade den hoppat, vet inte hur, men det blir kamremsbyte framöver!

Sedan kontrollerades fördelarlock och rotor, såg inte bra ut, kletigt och svart, tog slippapper och slipade rent kontaktytorna på både rotor och fördelarlock (temporär åtgärd tills jag köper nytt). Sedan var det dags att starta och provköra, var hyffsat kallt ute men den gick helt ok! Idag var det lite kyligare och den gick normalt!

Tack för alla tips!

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]