Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkbait skrev:Det verkar som att det har kommit en ny version.

"autoplugin therminal"
http://www.autoplugin.de/en/volvo/v1r/a ... minal.html

Denna version kanske vore det bästa alt.
Det är ingen som vågat sig på att beställa den mer avancerade versionen med mobilapp?
Om man ändå ska ha fjärrstyrning vore det väl lika bra med en riktig fjärrkontroll (och inte bara närkontroll :-)
dspjern skrev:

"autoplugin therminal"

Det är ingen som vågat sig på att beställa den mer avancerade versionen med mobilapp?
Om man ändå ska ha fjärrstyrning vore det väl lika bra med en riktig fjärrkontroll (och inte bara närkontroll :-)

Har redan den funktionen via VOC men tre tryck är fan så mycket smidigare än å sitta och messa en massa siffror.
fidde69 skrev:Är det ingen som har funderat lite längre?
VIN-nummer, ryssland, Åsa-nissemackapärr som koppas ihop med bilen och starar upp en funktion via en nyckelkombinationstryckning.
Eller är jag bara misstänksam?..

Fan nu hänger det en massa snubbar med pälsmössa utanför min bil och bilradion spelar bara "Hockeylåten" (ni som är lite äldre vet att det är den gamla sovjetiska nationalsången från den tiden då ryssarna vann allt) skumt tycker jag med...

Jag var faktiskt inne på ditt tänk tidigare i denna tråd, då jag var lite skeptisk till att produkten existerade och verkligen fungerade.

Hade produkten varit amerikansk så hade vi vetat att det bara var ännu ett verktyg för att kartlägga allt vi gör. Gissa om detta inlägg kommer att analyseras och sätta griller i huvudet på både Fredrik Rikard Anders o dess översjö kollegor Niklas Sture Anders :D :D :D
av Cox
Det är ingen Åsa-Nisse teknik bakom denna lösning alls. ganska basic faktiskt.
Du skickar signaler som lådan känner av som efter detta vidarbefodrar förutbestämda kommandon via OBD.
Tvivlar med det bestämdaste att nåra ryssar skulle leta upp köparnas bilar. som sedan har en masterkey som låser upp bilen, vet ej om det är möjligt via OBD-kommando, och en dumlåda men klart allt är väl möjligt :D
Men dessa tjuvar har annan utrustning.
Cox skrev:Varan beställd, återstår och se om det kommer några ryska pälsmössor på besök :D
Med en Masterkey så är det klippt i alla fall, lås är bara för att hålla ärligt folk ute.

Du kommer att bli nöjd COX! Hupp cox nu lyser röda lampan åter på fra.nfa Ahaaa! dråååger :wink:

Alvarligt så är jag väldigt nöjd med att bara lite snabbt med 3 tryck starta brännaren om det blir en spontanresa alt bistert väder att trampa ut och trycka igång brännaren och till ett mycket rimligt pris.

Går skapligt snabbt att få grejerna till gränsen men sen så skall det tuggas i den svenska tullen och det tar tid...
dspjern skrev:

"autoplugin therminal"

Tydligen någon ny produkt på g
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 38

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]