Tobzter skrev:När mina högtrycksspolar hoppar igång på xc90in sprutade de fanken spolarvätska så de skvätter upp på vindrutan ;)Hör du pumpen också eller blir det bara blött överallt.
Undrar som Mats, var fanken sitter pumpen ? ?:-/
Moderator: Moderatorer
Tobzter skrev:När mina högtrycksspolar hoppar igång på xc90in sprutade de fanken spolarvätska så de skvätter upp på vindrutan ;)Hör du pumpen också eller blir det bara blött överallt.
basberoende skrev:Fixar en bild sen om ingen annan har gjort det på pumpenBra Tack
Perc skrev:Jo det är inte helt ovanligt att spolarpumpar går sönder. Kasta bort och köp nytt, dom kostar inte mycket.Inte minst skall detta lagas eftersom allt skall fungera på min bil. Börjar man slappa med sånt så kommer bilen snabbt se ut som en tjackundarbil. :lol:
I normalfall skulle det ju bara vara att strunta i det för högtryckssprutor på strålkastarna slösar stora mängder spolarvätska utan att vara säkrsilt effektivt, men llesrof har väl xenon på sin XC70 Summum och då är det väl krav på att det ska funka.
wissel skrev:Är lite osäker på hur ofta dessa spolarmotorer skall gå ?Ljusvredet är nog det vred jag rört minst. Det står alltid i läge PÅ och jag ser ingen anledning att ställa det i något annat läge. Jo, för en månad sedan svängde jag in på en parkeringsficka när det var mörkt och då vred jag på parkeringsljuset :D
Läste någonstans att var tredje gång ?
Jag frågar för jag börjar ana ugglor i mossen på mina
högtrycksspolningar på strålkastarna åxå.....har aldrig
sett/hört någon pump med ljud eller brumm.....vätskan räcker hur länge som helst....
På min V70 så gick inte strålkastarrengörningarna igång förräns jag slog på "Ljus" vredet på riktigt.....
funkade helt enkelt inte på halvljusautomatiken !
På min nuvarande bil så har jag 3 lägen på ljusvredet,
= AV, P-ljus och PÅ. Kan det påverka månne ?
ok, intressant! Vad det går att krångl[…]
Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]