NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det blev fån skruvat.se. Efter byte blev det tyst och fint på vänster bak, och istället hördes svaga lagerljud från vänster fram och höger bak, de lager som inte är bytta...

Det var rätt pilligt att byta lagret bak, eftersom jag jobbade med bilen på marken och det var svårt att komma åt och se skruvar och ha plats för spärrskaft och annat. Om det blir till att byta på nästa sida så kommer jag att hålla till där det finns en lyft, så att det går att arbeta underifrån bilen.
Om du har svårt att få bort bultarna från lagret så ta vinkelslipen med en 1mm skiva och skär in fåror där bultarna går in i navet , gängan börjar inte förrän 1-1.5 mm in i navet så du behöver bara skära i navet och inte i bilen.
V50DT skrev:
dieselputte skrev:
V50DT skrev:Varför inte istället köpa SKF lager 2st för VKBA6565 för 1500kr?
Var köper man dessa?
Är du fortfarande i behov av hjullager?
Behovet finns inte nu, Volvo kollade upp samtliga vid service för några veckor sedan. Men bilen har ju gått 10700mil så det lär väl uppstå rätt snart. Eller kanske mer korrekt borde det redan ha hänt om man jämför med miltalen de som de flesta här på forumet haft när de fått problem.

Var nog mer att jag ansåg priset var bra så det vore intressant att få veta var man kan köpa SKF baserad lagersatser så pass billigt.

Så har du tips om vart man köper dessa till det priset som du nämnde så tar jag tacksamt emot info :-)-)
KenZoo skrev:Vill gärna tipsa om dessa hjullager till framvagn från ebay för en femhundring ( tillkommer självklart frakt )

http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-PREMI ... cc&vxp=mtr
Ja det var ju ett bra pris, men jag undrar hur de handlägger ev garanti. Framgår inte vad frakten kostar så det kan ju dra iväg ett par hundra till. Ursprung framgår inte heller så det kan ju vara samma tillverkare som Biltema säljer åt.

I detta fall skulle jag föredra köp från Biltema då priset är detsamma och att man kan lösa garantifall snabbt och enkelt
Har fått svar från säljaren,

Hello,
We can ship this to Sweden.
The cost to send this eBay item will be $60.00 using UPS.
This hub bearing is our brand, we have them manufactured for us

Biltemas blir nog bra :)

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]