Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jagälskarpv skrev:Har kollat priserna på ny XC70 i USA. Man får en bättre utrustad bil för ca 100 000 kr mindre. Man har ju hört att marginalerna är så dåliga här, men det kan dom knappast vara med den prisskillnaden. Det är inte bara skatter heller eftersom extra prylar kostar 30-60% mindre.. Känns lite surt att vi ska sponsra så mycket när jag nu beställt en MY14!
Fast i Tyskland t ex är det tvärtom, där kostar en högspecad Volvo 50-80 000 mer trots att momsen är 19%. Inte konstigt i en marknadsekonomi, marginalkostnaden för att tillverka fler bilar är låg och betalningsviljan varierar mellan marknader...
PH
Användarvisningsbild
av joel80
Vill man jämföra med nått dyrt kan man kolla på Danmark!! Dom har ju nått sjukt avgiftasystem för registrering eller nått när man köper ny bil så det blir minst dubbelt så dyrt som i Sverige.. En kollega flyttade dit för några år sen, ville ta med sin 2 år gamla bil. Det kostade över 200 000kr.. alltså bara att registrera den i Danmark!

Edit:
Kollade upp vad en V70 T6 2011 skulle kosta att registrera..
Bild

260 000kr.. Tjena!
Dom räknar nyprisen inklusive registreringen till 800 000kr! Danska kronor! :)
Rätt glad att man slapp den avgiften när man köpte bil!
Verkar inte stämma riktigt det där när man tittar på autobuhler, vad jag ser får man en bättre utrustad bil till ett lägre pris. Sen är det så klart så att det är tryggare att ha en ÅF på hemmaplan, det avgjorde för vår del, men jag ångrar mig lite nu när jag tycker de varit lite oresonabla när man väl skrivit på papprena...Har tidigare hört att Danmark ska vara ett bra land att köpa bilen i just eftersom de har så höga skatter och att därför tillverkarna pressar sina priser, men det verkar ju inte stämma i ditt exempel, diffar nog från tillverkare till tillverkare
simonhalmstad skrev:Ingen på forumet som beställt en S80 MY14?
Nja, inväntar först dels mera tester och intryck av nya motorprogrammet (T6 motorn), samt ett modellbyte som lär presenteras snart, förmodligen inom 1-2 år gör mig tveksam. My 14 känns lite av ett mellanår, att V70 och S80 nu har hamnat i en spiral av olika små facelifts liknande "Classicmodellerna" och att de sakta håller på att fasas ut. Jag har stått där förr med 2 år gamla bilar och så har det presenterats en ny modell.. Inte kul med andrahandsvärdet som minst sagt störtdykt..
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]